Back home

Hei fra Nord-Norge! Det skulle du kanskje ikke tru? Var ikke jeg akkurat i Kristiansand? Jeg ankom på tirsdag, og skal bli her ut måneden. Mange vil lure på hvorfor i all verden jeg er her, og ikke der nede nå som skolen har begynt. Det er altså slik at jeg ikke har obligatorisk undervisning disse ukene, og da så jeg en mulighet til å reise hjem. 

Denne våren hadde jeg stort savn hjem, og syntes det var utrolig vanskelig å bli værende der nede over en lang periode. Jeg fikk litt tilbakeslag på angsten og slet meg gjennom våren med anfall, redsel og tårer. Jeg vil ikke at det samme skal skje igjen, så derfor var det viktig for meg dette skoleåret og dette semesteret at jeg kunne reise hjem flere ganger enn jeg gjorde forrige år. Jeg har snakket om dette med en rådgiver på skolen, som forsto meg veldig godt.
Det er også blitt sånn at Daniel har begynt å jobbe oppe i Nord, og er store deler av året her og mindre der nede. Når jeg først flyttet sørover hadde jeg han der med meg nesten hele tiden og kunne lene meg på han når jeg fikk hjemlengsel. Nå har jeg ikke den muligheten lengre og står dermed helt alene i Kristiansand. Da blir det fort litt vanskeligere å holde ut.

Jeg reiser derfor hjem når jeg får sjansen, så lenge jeg har penger til det. Jeg er flink på å jobbe hjemmefra, og så lenge foreleserne legger ut powerpointene de har brukt – så får jeg det som regel veldig bra til også. Det gjør det litt lettere for meg å komme meg gjennom skolen, hvis jeg får reist hjem litt oftere♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg