Ekstremvær på Sørlandet


/Skjermdump fra fvn.no 

Det er ekstremstatus på Sørlandet. Trær faller over biler, tog og veier. Båter river seg løs. Rundt 40 000 har mistet strømmen. Ja, listen er lang over hendelser. Men skal jeg være ærlig; jeg syntes faktisk ikke det blåser så fryktelig. Jeg har opplevd mye verre enn dette, flere ganger i Finnmark. Dette er jo egentlig bare barnemat. Vi kjørte fra Stavanger denne ettermiddagen, så jeg har vært ute i forholdene. Den eneste utfordringen vi hadde på veien til Kristiansand, var bilkøene og trærne som lå på veien – som gjorde at vi brukte rundt to timer mer enn til vanlig. Det var ikke utfordrende å kjøre, det gikk egentlig veldig fint.
Det river heller ikke i husveggen, og det høres ikke ut som det er storm ute. Men det blir vel ekstremvær for de som ikke er vandt til det. 

Jeg kan tenke meg at mye av grunnen til alt dette som skjer under “ekstremværet”, kan jo ha mange enkle forklaringer; trærne her nede tåler ikke slik vind – det er andre trær her i forhold til Finnmark, og de står ganske nært veien. Dette lager problemer, fordi de knekker. Mange av trærne tar også med seg strømledninger og diverse, det kan sikkert være andre årsaker til at mange har mistet strømmen. De båtene som river seg løs, der kan man ha slurvet med å binde dem fast eller dårlig/gammelt tau (ikke nødvendigvis da).
Men det virker veldig overraskende for mange når slikt vær oppstår da, jeg er mest overrasket over hvor lite som skal til før det blir fullt kaos. 

Uaansett! Vi var i Stavanger fra i går til i dag, og det var super koselig♥ Som jeg har fortalt tidligere, har Daniel vært reisesugen når han kom hit ned og vi dro derfor til London. Meeen, det slukket hvis ikke suget etter å reise. I går skulle vi egentlig bare en liten tur til Egersund for å se en rigg som ligger inntil land der. Det førte til at Daniel bestilte et hotellrom i Stavanger, heh. 
Etter en herlig middag på hotellet gikk vi tur langs bryggen i Stavanger på kvelden, og det var utrolig koselig. Ikke minst litt kjølig og forfriskende. Det var litt ekstra godt å legge seg i den deilige hotellsengen etterpå da. 

God helg videre da!♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg