Ingen julestemning i regn

I dag er en fin dag! I dag er det første solskinnsdagen helt siden allerede før desember slo inn. Det har ikke gjort annet enn å regne her på Sørlandet. Litt av magien for julen forsvinner da, kanskje ikke innendørs da jeg bare lukker gardinene, men straks du går ut utgangsdøren. Det er litt kjipt. Det gjør meg ingen ting at det ikke er snø, selv om jeg virkelig ønsker meg en hvit jul. Bare det ikke regner er jeg egentlig fornøyd. MEN, i dag er det skyfri himmel og solen skinner, det blåser litt da. Man kan vel ikke få alt, eller hva? Så får vi se hvor lenge dette varer! 

Litt skolesnakk enda; 
Nå har jeg akkurat levert min siste oppgave i oppgavesettet for dette emnet. Gjennom hele emnet har vi løst og levert oppgaver, det har vært litt av et arbeid og hjernen min har vært grøt etter hver gang jeg har levert, men det har vært lærerikt! Nå må jeg bare vente på godkjenningen av de to siste oppgavene slik at jeg vet jeg er helt ferdig med det. Jeg er jo ikke sikker på det før jeg har fått tilbakemelding fra emneansvarlig. Spenningen kverner i magen, for å si det sånn. Inntil da kan jeg lese videre til eksamen i fred og ro, og skrive på refleksjonsnotatet som skal leveres like før jul. Det har vært så mye dette emnet at jeg har blitt tullete i hodet – og det har jo vært på så kort tid! 
På under én måned har jeg gjort dette; løst 10 oppgaver som inneholder gjerne a) til f) oppgaver i tillegg, alle oppgavene har tatt en dag eller mer hver på grunn av alt som skal letes fram og løses i regneark. Jeg har skrevet en reportasje, i økonomi – dette innebar å søke opp tall, forstå tallene, avtale intervjuer, gjøre intervjuene, ta bilder, skrive saken + skrive en metoderapport til dette. Jeg har lagd en minipresentasjon og nå venter eksamen rundt hjørnet og et refleksjonsnotat på 3000 ord skal i boks. 

Kjenner at det virkelig skal bli godt med juleferie! 

Processed with VSCO with m5 preset

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg