Skjermtid!


/Skjermtiden for søndag 2. des

Har dere lagt merke til den geniale funksjonen til Apple? Jeg vet ikke om den finnes på Android, men Apple har hvert fall “skjermtid”. Har du den ikke, kan du eventuelt sjekke om du må oppdatere iPhonen. 
Hvor mange ganger har du ikke hørt om alle ekspertene som uttaler seg i media om at man bruker mer enn 8 timer per dag på telefonen? Vel, etter at jeg begynte å bruke skjermtiden til Apple tror jeg dette bare er vås! Selvsagt finnes det folk der ute som bruker telefonen opptil eller mer enn 8 timer, men jeg tror helt ærlig ikke at folk flest bruker telefonen så mye. Selv har jeg vært oppe i 6-7 timer på det meste en sjelden gang, men i snitt bruker jeg den rundt 3-4 timer dagen. Enkelte dager er jeg helt nede i 1,5 time, om jeg har mye å gjøre, egentlig ikke tid til telefonen eller ikke føler for å bruke den. 

Det jeg derimot ikke tviler på, er at folk flest ser på en skjerm, generelt, i mer enn 8 timer. Det er jo skjermer overalt! Tv, pc, telefon, kasseapperatet, powerpointer, kino, reklameplakater på kjøpesentere, rutetabeller osv osv. Jeg selv bruker pc mye i skolehverdagen min, da mye av min utdanning foregår på pc og jeg tar notater på pc under forelesninger, og da tror jeg antall timer på en skjerm blir veldig mye. 

 Ps! Skjermtiden på bildet i dette innlegget var både tilfeldig og heldig. De siste ukene har lugget på 3,5 time i gjennomsnitt, og søndagene mine pleier jeg å ha 3 timer eller mer.😉

Har du iPhone? Hva er din snitt skjermtid? 


/Gjennomsnitts skjermtiden for uke 48. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg