Min kjære Eemil

For noen uker siden fikk jeg en tragisk nyhet, jeg har nevnt det sånn smått i ukesinnlegget og på Instagram. Søndag 18. november ble min beste fórhest Eemil funnet død i sin egen boks. Det var en sjokk for veldig mange, spesielt eierne selv, men også meg. Det er fortsatt uvirkelig, sjokkerende og det er vanskelig å fatte. Jeg kan sitte i timevis å se på bilder og videoer av oss, og ikke skjønne at det er en virkelighet uten han nå. 

Jeg har ridd Eemil i rundt 5 år, og kjente han i litt mer enn 7 år. På den tiden nådde jeg å bli veldig veldig glad i den hesten. På den tiden hadde vi mange eventyr. Han lærte meg utrolig masse. På den tiden var han min terapi fra hverdagen. Eemil ble min beste venn, og den som sto gjennom alt med meg. Han hjalp meg gjennom tunge tider og fikk meg til å tenke på andre ting. 

Eemil var en god gutt. Han var snill, kjærlig og rampete. Han hatet å gå turer alene om det ikke var i nærheten av stallen. Han hatet lastebiler og andre ting som beveget seg. Men var andre hester med på tur, var det som om ingenting eksisterte rundt han og han oppførte seg som om han aldri hadde vært redd. Eemil elsket kos, og ville heller stå å kose enn å trene. Han var egentlig veldig lat. 

Eemil har spilt en rolle i en film jeg lagde med en venninne. Eemil har vært med meg på mange kurs, både sprang og dressur. Eemil tok meg med på mange turer, og han stilte opp på tusenvis av bilder. Han var med på veldig mye rart, og jeg elsket verdt minutt jeg fikk med den hesten der. Selv de gangene han med vilje kastet meg av, selv de gangene han lot meg fly over hinderne i stedet for han, selv de gangene jeg brukte 15 minutter på å komme meg på ryggen hans. Ingen var som han, og jeg elsket han for det. 

Hvil i fred🌹





0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg