40 MIL PÅ EN HELG

Helger, det er virkelig mine høydepunkt i hverdagen. Jeg føler jeg utnytter helgene mine godt, spesielt på vinteren. Denne helgen er intet unntak.

Jeg fulgte med på værmeldingen da helgen begynte å nærme seg. Planen var nemlig en langtur på lørdag, siden det ikke var meldt så fryktelig kaldt, lite nedbør og ingen vind. Perfekt for å kjøre på tur.

Lørdag sto vi opp nokså tidlig, og var startklar fra Skoganvarre klokken 10. Været var nokså greit, men værmeldingen hadde lovet bedre utover dagen. Vi satte derfor kursen mot første stopp, Jotka fjellstue. De første milene var alt annet enn koselig, da vi møtte på underkjølt regn, som festet seg på brillene og gjorde det umulig å se noe. Det hjalp heller ikke på at det var helt flatt lys, totalt hvitt. Det bedret seg heldigvis når vi begynte å nærme oss Jotka. Hvor vi fikk i oss både vaffel og solbolle, samt en kopp kakao.

Vårt neste stopp var Karasjok. Turen over gikk strålende, da solen hadde begynt å titte fram bak skyene og løypene var fantastisk. Tankene bare fløy, mens vi suste over vidda. Det var skikkelig gøy! Nede ved Karasjok fikk vi i oss litt væske, samt fylte opp tanken på scooteren. Da var det bare turen hjemover igjen som gjensto, og vi satte derfor kursen mot Lavkavann, og videre ned mot Skoganvarre. Været ble også bare bedre og bedre. Hele rundturen endte på litt over 20 mil. 20 mil i fantastisk natur.

Det tærte likevel på kroppen, for jeg var nokså sliten da vi kom ned igjen fra fjellet. Jeg måtte faktisk ta meg en powernap så snart vi kom hjem.. som endte på to timer..! Først etter det kunne jeg få i meg litt mat, og kose meg resten av kvelden.

Søndag kom, og gjett hvem som hadde planlagt kvelden før å ta en ny rundtur? Jo, vi. Bare motsatt vei denne gangen, samt å prøve en ny løype ned til Karasjok. Denne turen var litt mer utfordrende enn dagen før, da vi møtte på mye mer underkjølt regn og skikkelig flatt lys. Turen var fortsatt fin, men mot slutten begynte jeg virkelig å bli sliten.

Totalt ble det 40 mil denne helgen, og jeg har brukt rundt 1900 kr i bensin. Bensinprisene var jo hinsides høy denne helgen også.. 23 kr literen! Men jeg vil si at det var verdt det. Hele helgen har egentlig vært skikkelig fin.

Klarte selvfølgelig å kløne litt også, når vi alt var i gang, hah!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg