5 spørsmål og svar

1.Hvorfor er du i karantene? 

En rekke kommuner i Finnmark (inkludert kommunen jeg bor i) innførte 14. mars at hvis man har oppholdt seg i Sør-Norge mer enn 24 timer etter 10. mars, skal man i 14 dagers karantene så snart man kommer til kommunen. Jeg var i Kristiansand fra 9. mars til 13. mars, inkludert ble flyfast i Oslo til 14. mars.

2. Hva har dere gjort i karantene i nu ti dager? 

Vi har stort sett vært hjemme, men vi har kjørt bilturer litt hit og dit, og kjørt snøscooter de dagene været har vært fint. Jeg har jobbet med bacheloroppgaven, mens Daniel har vært ute med snøfreseren eller vært i garasjen. Vi (Daniel) har hjulpet mamma og Hjalmar litt i huset med å rive. Jeg har tatt bilder, som har gitt meg litt redigerings jobb i ettertid. Vi har sett serier, og nå er jeg faktisk lei, så nå har jeg spurt mamma om hun kan skaffe meg et puslespill med mellom 500 og 1000 brikker. Jeg må ha noe å pusle med på kveldstid, for vi har gått å lagt oss rundt halv ti på kvelden, fordi vi kjeder oss, hah!

3. Hva skal du gjøre når du er ferdig med studiet? 

Jeg håper på å finne meg en fast jobb jeg kan trives i. Ettersom jeg ikke trives som journalist, som er det jeg utdanner meg til, så er det nok ikke det jeg kommer til å se etter. Hovedsaklig kommer jeg nok til å prøve meg i første omgang på butikkene i bygda, hvis ikke noe veldig spennende plutselig dukker opp. Det kan bli utfordrende, siden corona-viruset virkelig setter et hardt slag i næringslivet, men jeg har likevel håp.

4. Hvor langt er du kommet med bacheloroppgaven? 

Jeg har ikke kommet så fryktelig langt. Det er bare to uker siden vi leverte prosjektskissen, men jeg har klart å komme meg gjennom serien og begynt å lete etter litteratur som jeg kan bruke i oppgaven. Jeg har faktisk begynt sånn smått på introduksjonen/innledningen også.

5. Hvordan går det etter kollisjonen? 

Det går veldig bra. Jeg har endelig blitt kvitt hodepinen. Vi har endelig fått dommen på bilen, og den blir fikset! Vi har den likevel ikke før om én måned. Planlagt er den ferdig i slutten av april, men alt kan skje og plutselig er den ikke ferdig før i mai. Men vi får den hvert fall tilbake!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg