Ehm, ups

Nå skal jeg fortelle dere noe skikkelig flaut, og som jeg må le av i ettertid. I går reiste jeg hjem til Finnmark, for det er mye som skjer hjemme denne uken. Jeg satt på Kristiansand lufthavn, og flyet til Trondheim var litt forsinket. Jeg begynte å lese bloggen til Sophie Elise mens jeg ventet. Plutselig sier de over høytaleranlegget at flyet er klar for boarding. Jeg reiser meg derfor opp, ser ut av vinduet og forventer å se et fly stå utenfor gaten. Det gjør det ikke, så jeg blir forvirret – har jeg hørt riktig?

Joda, jeg hadde hørt riktig. Flyet sto parkert en helt annen plass, et lite stykke unna gaten. Så alle passasjerene går bortover, inkludert meg. Jeg snapper med Daniel mens jeg går bortover. Når jeg er kommet bort til flyet, er på tur opp trappen kommer jeg på noe veldig viktig. JEG HAR GLEMT MACBOOKEN MIN PÅ FLYPLASSEN!

Macen min lå i en pc veske som jeg hadde i hånda, og den rød sekken min på ryggen. Nå hadde jeg plutselig ikke den i hånda lengre. Panikken sprer seg i kroppen, og jeg løper alt jeg kan bort tilbake til terminalbygget. Gud må vite hva de som sitter i flyet til Bergen tenker når jeg løper forbi dem i panikk.

Når jeg kommer frem er alle dørene lukket. Jeg ser meg rundt etter folk, og HELDIGVIS har ikke de som boardet oss forlatt stedet enda. Vi var det siste flyet som skulle gå på én time, og det var ellers tomt i terminalen. Han åpnet opp til meg og spurte hva som var galt. Jeg sa forskrekket at jeg hadde glemt macen, og løp bort til der jeg visste den lå.

Å der lå den enda! Jeg pustet lettet ut, og takket for at dem slapp meg inn før jeg gikk tilbake til flyet. Alle passasjerene var ikke kommet på plass i setene sine enda, så der hadde jeg flaks nok en gang. Hele veien til Trondheim tenkte jeg på: “hva om jeg hadde kommet på det når vi var i lufta?” At jeg hadde så flaks som jeg hadde, takker jeg alle de høyere makter om. Surrehue sjøl på tur, hah!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg