En aktiv uke

Musklene i kroppen hverker. Det er vanskelig å bevege seg. Kroppen hyler ut hver gang jeg rører meg. Musklene har stivnet etter ukens aktiviteter. Aktiviteter jeg ikke har bedrevet på en god stund. Aktiviteter som har satt i gang muskler som ikke får sin daglige trim.

Denne uken har jeg vært mer aktiv enn jeg har vært på år og dager. Tirsdag begynte jeg og Daniel med å jogge. Årets første joggetur. Og det var Daniel sin idé. Det var forfriskende, og annerledes. Tirsdag, det var dagen beina fikk gjennomgå. Etter en god belønning, årets første softis, og litt middag, var det dagens andre aktivitet som sto for tur. En aktivitet kroppen min heldigvis er veldig vandt til, nemlig ridning og alt stallarbeidet.

Onsdag, da fikk virkelig overkroppen kjørt seg. Det å spa sand i flere timer, er virkelig tungt arbeid. Ikke nok med at jeg var stiv som en stokk i beina etter aktivitetene dagen før, så fikk et parti på kroppen arbeide på en måte den langt ifra er vandt til.

Torsdag, kroppen min er ødelagt. Etter å brutt ned både over- og underkropp, føles jeg som et vrak. Likevel, jeg hadde en aktivitet igjen på planen for denne uken: ridning og stallarbeid. Nå er det heldigvis helg, og den skal brukes til å slappe av. Få kroppen til å bygge seg opp igjen.

Trening er noe jeg har vært fryktelig dårlig med. Sett bort ifra de små styrkeøktene mine hjemme på ti minutter, er ridningen og stallarbeid den eneste formen for trening jeg får i løpet av en uke. Jeg rører meg dessuten minimalt ettersom jeg er student, og det består i bare sitte foran macen hele dagen. Sammenlignet med Daniel er jeg elendig trent, siden han får mye fysisk arbeid gjennom jobbene sine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg