En annen konsentrasjon

Luften i den åpne kaféen er varm. Ute står solen høyt på himmelen og steker med sine 18 varme grader, mens bilene suser forbi på E6. En gjeng med pensjonister sitter ved et langt bord å skravler høylytt om Norske Talenter som begynte denne uken. Jeg heller brusen jeg kjøpte borte i disken med pæresmak i munnen, og prøver å kjøle ned den stigende temperaturen i kroppen.

Internasjonal migrasjon er ikke det mest spennende temaet, men jeg må igjennom det. Boken ligger åpen foran meg, og et åpent dokument på Macbooken min er klar til å ta fatt på stoffet. Litt miljøforandring til studiene gir litt andre perspektiver og en helt annen konsentrasjon enn hva jeg får hjemme. Hjemme hadde jeg kommet på alt jeg måtte få gjort, mens her er det ingen unnskylding.

Forskjellige mennesker kommer innom kaféen, og personalet løper rundt kundene mens de rydder bordet noen akkurat har forlatt eller serverer rykende tallerken med varm mat. Lukten av nystekt burger og pomfri streifer nesen min idet en av servitørene fyker forbi med to tallerken. Etter hvert som tiden går byttes lunsjgjestene ut med middagsgjester, og tidligvaktene byttes ut med kveldsvaktene. Jeg innser at jeg bør komme meg hjemover og avslutter derfor lesingen for i dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg