En fullført utdannelse!

For noen år det har vært..!

For tre år siden pakket jeg og Daniel sammen sakene våre, stappet dem i en liten henger og i en hvit Volvo V70, og kjørte fra nord til sør. 2 365 km. Jeg skulle for første gang flytte hjemmefra, og nesten så langt unna man kunne komme det kjente og kjære. Det er en erfaring jeg ikke kunne vært foruten og jeg har vokst de tre siste årene. Kristiansand ble mitt nye bosted, og jeg er glad for at jeg prøvde å bo et helt nytt sted, et sted som ikke lignet på noe av det vi har hjemme. Men det klarte ikke å erstatte den lille bygda mii Lakselv, og jeg vender hjemover etter tre fine år på Sørlandet.

Livet på høyskole er noe helt annet enn grunnskolen og videregående, det er mye gøyere. Når du studerer noe du faktisk er interessert i, som du får bruk for, så blir det noe helt annet. Det skal sies at det har vært utrolig gøy å gå journalistikk-linjen, jeg har lært utrolig mye nytt om media, fått prøvd meg bak kamera, lært å redigere reportasjer, lært hvor mye det ligger bak en hver sak, lært hvor mye ansvar og makt media sitter med, og mye mye mer. Det er jo absolutt ikke bortkastet, selv om jeg har bestemt meg for å ikke bli journalist her og nå, men jeg har fullført utdannelsen og kan ta det opp igjen hvis jeg ønsker!

Nå skal jeg tilbake til den lille bygda mii, og der blir jeg nok en god stund framover. ADIOS KRISTIANSAND!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg