Høsten er på vei

Tiden flyr virkelig avgårde når man har det gøy. Hvor ble det av sommeren? På kjøreturen hjem fra Alta i går søndag, så jeg flere steder innover Porsangerfjorden at høstfargene har begynt å snike seg utover trærne. Høsten er for alvor på vei. Det blir mørkere og mørkere på kvelden, tidligere og tidligere. Snart forsvinner lyset, og fylket vårt slukes av mørket. Er snøen like tidlig som i fjor, begynner vi å få dårlig tid.

Vi har en del forberedelser å gjøre før snøen melder sin ankomst, og høsten er jo også en fin tid. Ikke en favoritt for meg, men det er så utrolig koselig å sitte inne i pledd med te, masse serier og telys som lyser opp i mørket, mens været herjer ute. Jeg har litt mer samvittighet til å ta meg tid til å slappe helt av i en travel hverdag, MEN først skal vi gjennom både august og deler av september, der vi har mye som skal gjøres før vinteren kommer. Kosen får vi ta senere 😉

Jeg har denne morgenen kjørt mandags pakkene, før jeg tok det helt med ro i sofaen. Spist en digg frokost og drukket en kopp te til God Morgen Norge som endelig er tilbake på skjermen. Det er en ny uke, og siden det er mandag, er det mye som skal gjøres. Middager skal handles, timer skal bookes, aviser skal kjøres og returaviser skal hentes. Håper dere får en strålende mandag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg