Hyttehelg = spising

Wow, for en nydelig helg. Det er en god stund siden jeg har vært på hytta ute i Veines sist. Jeg bestemte meg derfor for å rømme ut dit sammen med pappa og Merete denne helgen. Det var utrolig deilig å koble litt ut med god gammeldags hyttearbeid, kos og mye mat.

Lørdags formiddag tok jeg og pappa turen ut i vedskogen, og kjørte ned to lass med ved. Solen skinte på himmelen, gradestokken viste minusgrader, men akkurat fin nok temperatur til å jobbe i. Litt vind var det, men alt i alt var ikke været så aller verst denne dagen.

Kvelden før hadde vi avtalt med reineieren om at vi skulle være med å mate reinen med rundball. Han ringte akkurat da vi var kommet ned fra vedskogen lørdags formiddag, og arbeid nummer to sto for tur. Jeg har ikke vært med å matet rein tidligere, så det var faktisk ganske gøy til at det var tungt. Den rundballen var bra frossen. De var jo overhode ikke redd oss heller. Tungt arbeid, men jeg kan definitivt vært med på dette igjen.

Da vi kom inn igjen etter en hel dag ute, hadde Merete disket opp med utrolig digg middag. Det skulle egentlig være en kyllingwok, men da vi ikke hadde wokpanne, ble den laget i ovnen, men jeg må si FYSØREN det var godt. Helt himmelsk.! Jeg fikk til og med meg litt hjem, og den var god til og med på mandag. Mmm!
Senere på kvelden ble det både ost og kjeks, samt en god blanding med frukt. Godt oppsummert helg: litt arbeid, men mest spising.

Søndagen ble brukt innendørs. Jeg hadde ikke lyst til å bevege meg ut, ettersom jeg visste det var en liten storm på vei og fordi jeg fikk “dosen” min dagen før. Jeg ble derfor liggende i sofaen å se på Masterchef Australia sammen med Merete. Det vil jeg si er en godt brukt søndag til avslapping før uken starter for fullt. Dessuten ble jeg litt værsyk når temperaturen plutselig steg til syv plussgrader og alt plutselig smeltet. Det var bra glatt å kjøre hjem på blank is skal jeg fortelle deg, men jeg kom meg helskinnet hjem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg