I full gang med trening

Du vet alle har nyttårsforsetter der de skal begynne å trene? Vel, sommeren er over og jeg starter høsten med et nytt mot. Jeg har nemlig begynt å trene!

Daniel har mast på meg et halvt år allerede, men pengene har liksom ikke strukket helt til for å punge ut til et treningsstudio. Nå har jeg imidlertid gjort det da, og begynte for to uker siden. Jeg begynner rolig med to ganger i uken, så får vi se om jeg øker antallet dager etter hvert. Jeg tenker jeg må først komme litt inn i det, og prøve å gjøre det til noe gøy slik at jeg ønsker å fortsette med det.

Nå som jeg har begynt å sitte mer og mer på kontor, må jeg gjøre noen grep. Når jeg sprang rundt å lekte rørlegger, følte jeg at jeg fikk nok trening gjennom jobb med alle løftene og slikt. Dette gjør jeg nesten ikke lenger, kun en sjelden gang, og da er det fint å finne andre måter å holde seg i aktivitet på. Ikke bare trene på studio, men også gå tur i den nydelige naturen vi har her.

Jeg trener ikke for å oppnå resultater, men mest for helsen sin del. Det å ikke bli for mye stillesittende og slikt. Jeg begynte jo også å få muskler når jeg jobbet som rørlegger, etter mange år på skolebenken, og jeg ønsker jo å opprettholde den styrken jeg har fått. Det er jo gøy å kunne løfte litt tungt uten å drite på seg.

Jeg og Daniel har også valgt å trene på morgenen, før jobb, og det funker egentlig veldig fint hittil. Studio åpner klokken 06, så da er vi på plass. Jeg klarer å presse inn en økt på 45 minutter, før jeg må hjem og stelle meg klar til jobb. Det er egentlig en fin måte å starte dagen på og da kan jeg disponere ettermiddagen slik jeg ønsker.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg