Jeg har en ukeplan

Vi begynte å skrive bacheloren i midten av mars. Vi hadde innføringsdager 10. – 12. mars, og jeg begynte offisielt med bacheloren uken etter, altså uke 12. Innleveringsfristen er 4. juni, altså uke 23. Jeg har altså 11-12 uker til rådighet. Det er uker jeg bare MÅ planlegge, for at jeg ikke skal sitte igjen med alt mot slutten.

Jeg har derfor laget meg en ukeplan over disse ukene. Jeg ønsker å gjøre det så bra som mulig på denne oppgaven, uten unødvendig stress gjennom perioden. Det er bedre å jobbe jevnt gjennom hele perioden, for å slippe stresse mot slutten. Jeg har et mål om å bli ferdig til 15. mai med å skrive oppgaven. På den måten har jeg tid til å legge den bort et par dager, for å ta den opp igjen og se på rettskriving. Med så mange uker å skrive, så er det garantert at jeg har sett meg blind på ett eller annet, som kan være fint å rette opp før den skal leveres.

Det er et mål som ikke er uoppnåelig. I jula skrev jeg 9500 ord på 1,5 uke. Riktignok forskjellige oppgaver, men på en uke hadde jeg unnagjort to hjemmeeksamener, 3000 ord og 4000 ord. Det er dermed langt ifra umulig å bli ferdig til 15. mai med denne, da jeg har det meste liggende klart.

I begynnelsen av prosessen hadde jeg ekstremt liten motivasjon til å sette meg ned med oppgaven, men nå som jeg virkelig har fått kommet i gang, kan jeg fint sitte tre timer om dagen og bare undersøke og skrive. Jeg er kommet meg halvveis i skrivingen, og jeg har enda masse som skal ned på arket. Så det er jo bare bra!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg