Jeg setter pris på deg

Denne ukens fredag mistet jeg den ukentlige handleturen og kaféturen med bestemor og mamma, fordi jeg var på jobb. De to kom likevel innom YX for å hilse på. Så siden jeg mistet fredagen, inviterte jeg bestemor ut på kafétur denne lørdagen – bare meg og henne. Det var utrolig koselig, og praten gikk i ett. Vi gikk litt rundt i sentrum også, shoppet litt før vi omsider tok turen hjem til henne. I dag var det også nydelig vær, helt vindstille og fin temperatur med solen som tittet opp mellom skyene.

Jeg tror mye av grunnen til at jeg har et så utrolig godt forhold til bestemor, er fordi mamma har et veldig godt forhold til sin mor. Mamma er hver dag innom bestemor for å sjekke om hun har det bra, gir henne selskap og steller med henne. Det var alltid bestemor vi dro til etter skolen, eller var hos når mamma og pappa var borte når vi var små. Jeg drar fortsatt innom bestemor for å holde henne med selskap, gi henne noe annet enn det daglige. Jeg liker å tilbringe tid med henne, for jeg vet at hun er ikke her for evig. Jeg behandler denne tiden sammen med henne, som dyrebar. Derfor er de ukentlige handleturene våre når jeg er hjemme et høydepunkt, for jeg vet at det ikke alltid vil være slik. Jeg må nyte det mens jeg kan.

Det gir meg seriøst vondt i magen når jeg får tanken på at en dag vil det ikke være slik lengre. Jeg skal absolutt ikke ta sorgene på forskudd, men det får jo en til å tenke. Jeg vil huske denne tiden sammen med bestemor som fin, og full av gleder. Jeg vil at jeg skal huske denne tiden som dyrebar. Det er viktig for meg å fortelle bestemor at jeg er glad i henne, nå som hun har glede av ordene. Jeg tror det er viktig for å henne å høre de ordene også. Jeg blir veldig glad av å være med bestemor, for hun får meg alltid i et godt humør. Hun slår an en liten spøk innimellom, og når hun smiler lurt treffer det rett i hjertet. Jeg blir rørt og imponert over den dama, og hun viser med hele seg at hun setter pris på at jeg tar meg tiden til henne. Jeg setter hvert fall veldig pris på ha denne kule dama som min bestemor❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg