Julaften

1.juledag! Det er en herlig dag det også. Det å kunne gå rundt i pysj hele dagen, og ha håret til alle kanter etter en vellykket gårsdag. Gå igjennom alle gavene man pakket opp i går, få en oversikt og takke alle som hadde deg i tankene når de var på julegaveshopping. Dagen man finner på noe gøy med familien, om det er spille spill eller se film hele gjengen.

Vel, min julaften var veldig koselig. Den begynte med julefrokost hos mamma og Hjalmar, og med Tre nøtter til Askepott på tven etter frokosten. Det blir virkelig ikke jul uten Askepott. Så snart filmen var ferdig dro jeg til pappa for å spise dagens posisjon med grøt, julegrøt og melk. Tradisjon tro.

Jeg kom meg hjem igjen, til meg selv, der jeg fikk dusjet og dratt på meg kjolen så jeg var klar for årets julemiddag. I år spiste vi julemiddagen hos bestemor sammen med gjengen som var der. Jeg er ikke den største fanen av julemat, spiser det helst kun på julaften, men i år var det faktisk godt. Jeg vet ikke om det var fordi onkelen min var en utrolig bra kokk, eller om jeg faktisk har begynt å like julemat.

I år gjorde vi også noe annerledes enn hva vi har gjort tidligere år. Når vi hadde spist dessert dro jeg, mamma, Hjalmar og lillebror hjem til de for å pakke opp julegavene i PYSJ! Vanligvis åpner vi dem med finstasen på, men i år åpnet vi julegavene i koseklærne. Fysøren, det var digg å kle av seg den trange kjolen før man satt seg på gulvet rundt juletreet. Nå håper jeg dere har hatt en fin julaften, og ha en fortsatt god jul!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg