Julestress?

Er det en ting jeg ikke skjønner, så er det dette julestresset. Det er mye som skal handles inn; mat, julegaver, julepynt, og man er livredd for å glemme noe når butikkene er stengt i hele to dager! Tenk hvis vi går tom for noe? Tenk hvis vi går tom for mat?

Okei, for det første: du går ikke tom for mat. Går du tom for noe, vær kreativ og lag noe annet. De aller fleste handler nok litt for mye til jul. Jeg er veldig glad i huskelister. Derfor er mitt tips: skriv huskeliste gjennom hele desember hva du trenger de dagene butikkene faktisk er stengt. Skriv lister til alt! Julegaver, hvem skal handles til? Har du noen ideer hva du skal gi? Skriv det ned!

Mange stresser med å finne den perfekte julegaven. Sliter du med å finne en gave og river deg i håret når julaften nærmer seg med stormskritt? Kjøp sokker! Alle trenger sokker, med mindre de ikke bruker det da. Eller gavekort! Det er kanskje kjempe kjedelig, men det er jo tanken som teller, eller? Jeg selv blir hvert fall kjempe glad for sokker og gavekort. Jeg tenker som så at hvis jeg får julegave, så betyr det at de har tenkt på meg og det er en god følelse å ha!

Det handler om å planlegge. Telefonen er en ypperlig plass å lage lister og planlegge, for den har du med deg overalt. Typisk hvis man skriver ting ned på en papirlapp, er at man glemmer denne lappen hjemme. Så mitt beste tips: skriv ned på telefonen, i notater, eller i kalender, eller i påminnelser.

Ta det med ro, og ikke minst, som fjøsnissen på Tine reklamen sier: 
Alt trenger ikke være perfekt! 

God jul! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg