Kunes, og værsyk

Fuglene kvitrer. Solen skinner på himmelen. Det er helt stille. En fredfull morgen. Nesten alle ligger enda å sover. Leo løper rundt meg, mens vi går bortover veien. En lukt her, og litt lukt der. Jeg trekker inn den friske luften, og nyter lyden av skoene mine mot snøen. Det er ganske deilig å gå ute i stillheten.

Mamma og Hjalmar ligger enda å sover når jeg kommer inn igjen. Det er ikke så rart, klokken er så vidt bikket 08 denne søndags morgen. Jeg kryper tilbake i seng. Blir liggende en god stund, blar gjennom bilder, skriver litt notater og hører på musikk. Jeg har hverken dekning eller nett i Kunes, og måtte finne på andre ting for å underholde meg selv. Jeg sovnet igjen i 10-tiden. 

Hele gjengen våkner til grått vær, og REGN (..!). Vi var ikke ute av sengen før klokken begynner å nærme seg 13. Det var litt deilig å bare drite helt i klokka, men ikke fullt så digg å våkne til regn. Vi har likevel klart å spise litt «frokost», altså lunsj for andre, sett litt på iFinnmark sin direktesending av gudstjeneste med gjengen fra Farmen 2020. Vi har til og med rukket å kjøre litt scooter her i Kunes, før vi spiste litt «lunsj», altså middag for andre, og det verste været kom til oss.

Jeg fikk scooteren på hengeren, og startet hjem igjen når mørket hadde senket seg. Det var deprimerende å kjøre hjemover, ikke fordi jeg skulle hjem, men fordi det pissregnet hele veien, og det var speilglatt. Jeg tok det rolig, og jeg kom meg helskinnet hjem.

Jeg blir så utrolig værsyk i vintermånedene. Jeg kjenner på meg selv med engang det blir grått og trist ute, at humøret mitt synker som en stein. Jeg takler ikke at det regner, når det egentlig skal snø. Det kan for min del være full snøstorm ute, og jeg kan KOSE meg inne med telys og te, men straks det begynner å regne, da har jeg bare lyst å legge meg ned og gråte. Det som er så rart, er at det kun gjelder i vintermånedene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre at det regner på sommeren, men straks det liksom skal være vinter ute, og det kommer regn, da blir jeg trist. Jeg skal derfor gå å legge meg, og håpe at det slutter til i morgen, selv om værmeldingen forteller meg noe annet. NATTA.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg