Kurs, hotell og ved

God kveld fra oss denne lørdagen! Endelig helg, og det er sykt hvor deilig det er å kunne slappe litt av igjen. Denne uken har jeg og Daniel tilbringt tiden vår i Alta, der jeg har vært på stillaskurs og han har hatt svenneprøve. Han besto jo selvfølgelig svenneprøven, og har fullført nok et fagbrev/svennebrev. Jeg på en annen side har lært å bygge stillas, og alt som er viktig innenfor dette. Jeg syns faktisk ikke det var så ille som jeg trodde det skulle være, men jeg likte helt klart best å bygge den du ser på bildet under. Det var enkelt, og det gikk fort.

Ellers har jeg og Daniel kost oss i Alta på hotell, men i går kjørte vi hjem igjen. Borte bra, men hjemme best. Det var godt å komme hjem til fuglene og hunden, det var godt å komme hjem til den lille bygda vår igjen, og det var godt å komme hjem til huset vårt. Selv om det var utrolig deilig å bo på hotell, der vi kunne forlate rommet som en bombe og kom tilbake så var det ryddig og flott, samt den utrolig gode frokosten! Nå er det tilbake til realiteten, heh!

Denne helgen har jeg, heldigvis, “fri”. Vi har begynt med veden vår i dag, for nå begynner kulden og vinteren å melde sin ankomst. Vi skal kappe opp trærne vi tok ned i fjor og denne sommeren, og klyve dem, før vi stabler dem opp i vår hjemmesnekra (midlertidige) vedbinge. I fjor kom vi ikke så langt, da snøen kom såpass tidlig og vi hadde andre prioriteringer. På denne tiden i fjor hadde vi full vinter, og hadde hatt det noen uker allerede. I dag kom den første lille snøen å la seg, og i år har vi også tid til å ta veden! Nå skal jeg slappe litt av før vi begynner med middagen, og om ikke lenge begynner jo Skal Vi Danse også. God helg da dere!❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg