Livet mitt sørpå

Jeg har nå bodd to år sørpå, og det har vært en opplevelse for livet. Jeg teller ikke dette halve året, da jeg så og si bare har vært hjemme i nord gjennom høsten. Jeg har mange fine minner herfra, som jeg kommer til å ta med meg videre.

Livet sørpå har vært fin, men jeg har savnet hjem begge årene jeg har bodd her. Livet har vært solfylt her nede, og det har vært skikkelig fint her når det har vært fint. Jeg har tatt til meg alle solstråler, og virkelig nøt livet. Men de tunge regnværsdagene har virkelig vært tunge, fysøren de har vært tunge. Vinteren spesielt har vært en svært tung periode, fordi det regner utrolig mye og det blir veldig mørkt uten snøen.

Jeg har lært utrolig mye av å bo litt borte fra nord, og oppleve noe annet. Denne tiden sørpå har lært meg å sette pris på mye av det vi har i nord. Denne tiden har lært meg at jeg ikke trives i en storby, at jeg trives best i en liten bygd i nord. Denne tiden har lært meg at jeg ikke takler Sørlandske vintre, med slaps og regn. Denne tiden har lært meg at det er alt for få solskinnsdager på vinteren i Sør-Norge, til å veie opp for den fantastiske vinteren i Finnmark. Jeg velger kuldegradene langt over solskinnsdagene. Jeg velger stengte snøveier langt over regn. Jeg velger livet i bygda langt over mange aktiviteter i byen. Det er en sjarm med Nord-Norge, som jeg elsker.

Men vi har funnet på utrolig mye gøy, denne tiden vi har vært her. Det vil bevares som minner for livet, som minne om hva som finnes her nede. Det er faktisk noe jeg kommer til å savne når jeg nå flytter hjem igjen, og det er blant annet at posten er mye raskere her nede, og det at alt er så tilgjengelig i butikker. Trenger jeg noe kan jeg faktisk bare gå på Sørlandssenteret og se etter det, og de har de fleste butikkene der. Gina Tricot som er favoritt klesbutikken min finnes blant annet ikke i Finnmark, og heller ikke New Yorker. Men det er vel egentlig bare det, og sommeren her nede da! ☀️

Hva fremtiden vil bringe kan ingen forutse, og jeg skal derfor ikke si at jeg aldri kommer til å flytte sørover igjen, for hvem vet? Selv om det finnes mange fordeler med å bo her sørpå, ser jeg nå virkelig frem til å komme hjem til nord for godt nå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg