Livet om dagen

Hvordan er livet deres om dagen? Mitt liv går egentlig som normalt, og har gjort det siden vi kom ut av karantene. Jeg har hatt hjemmeskole i snart ett år, så jeg merker egentlig ingen forskjell på livet før og under korona i det daglige. Det eneste jeg merker, er at flyreisa jeg bestilte til Kristiansand i begynnelsen av juni hele tiden endrer seg. Det er nye tider, og endringer i ruta nesten konstant. Jeg husker egentlig ikke hva den opprinnelige reiseplanen min er lengre, for den er endret så mange ganger. Jeg er bare spent å se om det bare var tull å bestille, om det blir noe “avslutning” på skolen dette året. Jeg er avgangsstudent, og er ferdig denne våren, så det hadde vært fint å kunne avsluttet ordentlig med gjengen på studiet før vi går hvert til vårt.

Likevel, det er en tøff tid denne koronaen. Nå har jo Norge begynt å åpne seg sånn smått igjen, men det har ikke gått ubemerket forbi. Selv om jeg ikke har merker noe, så er det jo mange som har. Jeg er enda en liten student, der planen min uansett for dette halvåret var å ha hjemmeskole, ettersom jeg skriver bachelor. Det var bare flaks at jeg nådde å ha de tre innføringsdagene OG komme meg hjem igjen før hele Norge stengte ned. Min siste dag på skolen var dagen Norge stengte, 12. mars.

Det jeg også merket var at jeg fikk hele stipendet mitt i april. Jeg fikk stipendet for april, mai og juni, allerede i april. Jeg har derfor vært ytterst forsiktig med å bruke penger, da jeg ikke får noe inn igjen før jeg faktisk begynner å jobbe. Det er ikke noe gøy. Men jeg skal ikke klage jeg, har hvert fall penger å rutte med, i motsetning til mange andre som er permitterte.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg