Maks uflaks på reise

Denne sommeren er det mange reisende som har befunnet seg i flere vanskelige situasjoner på reise. Jeg fikk faktisk kjenne bittelitt på det selv også da jeg reiste hjem.

Det begynte med at jeg mistet det første flyet jeg skulle reise hjem med. Jeg blandet med tidene på vekkerklokken min, og endte opp med å stå opp en time for seint. Jeg var klar til å dra til flyplassen, da flyet forlot bakken.. Flyet mitt gikk klokken 06:05, men istedet for å stå opp klokken 04:30 for å rekke alt før jeg dro til flyplassen rundt klokken 05.. så klarte jeg å sette vekkerklokken på 05:30. Jeg var for trøtt til å legge merke til denne feilen, før klokken bikket 06 og jeg sto med bagasjen i hånden, ferdig sminket og påkledd, klar til å hive den i bilen. Først da innså jeg hva klokken var.. 06.

Det var ingen ledige billetter den dagen, så da måtte jeg bare reise hjem dagen etter. For å hindre at det samme skjedde igjen, bestilte jeg et litt senere fly: klokken 08:55.
Det første flyet gikk fint. Jeg kom meg til Bergen, og der hadde jeg en ventetid på rundt fire timer før jeg skulle videre til Tromsø. Tiden gikk, men én time før flyet skulle gå.. ble det kansellert. Hjertet sank i brystet. Å nå da??

Måtte lufte hunden litt, mens vi ventet.

Jeg ble ombooket kjapt, med en ny reiserute. I stedet for å reise til Tromsø, reiste jeg til Oslo. Ikke med det første, jeg måtte vente tre timer ekstra i Bergen først. Totalt satt jeg syv timer på flyplassen i Bergen.
Jeg kom meg over til Oslo, gikk å trødde der én time, før flyet videre til Alta gikk. Jeg måtte mellomlande i Tromsø da, men trengte heldigvis ikke gå ut av flyet.
Klokken 22:15 satt flyet hjulene på bakken i Alta. Jeg kom meg heldigvis helskinnet fram til Alta denne dagen, og ble ikke fast noen plasser. Vel og merke litt forsinket, men jeg kom fram. Opprinnelig skulle jeg jo egentlig vært i Alta klokken 17:40.

Fikk i meg litt mat i Bergen også.

Uflaksen min stoppet derimot ikke der, selv om jeg kom meg helskinnet fram. For det gjorde derimot ikke bagasjen min. Den kom ikke fram i det hele tatt.. Så der sto jeg, uten bagasje. Heldigvis med bilnøklene i veska så jeg kom meg hjem, ettersom at bilen min sto på flyplassen. Jeg måtte likevel vente en god stund før jeg fikk hjelp til å melde inn at den ikke var kommet fram. Det var ikke så mange personer på jobb, så han stakkars ene som var på jobb hadde hundre ting å gjøre den kvelden. Jeg var heller ikke den eneste som hadde mistet bagasjen..

Jeg fikk derfor ikke startet fra Alta før klokken bikket 00, og var ikke i seng før nærmere klokken 02:30. Jeg var helt utslitt etter en lang reisedag. 18 timer tok det meg å komme hjem. Uten bagasje.
Den fikk jeg ikke se igjen før nesten én uke senere. Jeg kom hjem onsdag, men ikke før tirsdags morgen fikk jeg bagasjen min. Jeg hadde egentlig bare flaks at det var på hjemreise, hvor jeg faktisk har litt ting og klær på lager som jeg kunne bruke av. Det var likevel utrolig tungt å være uten koffert, for det var en god del ting i den kofferten som jeg trengte. Deriblant hudpleieproduktene mine. Huden min har lidd gjennom disse dagene ved å bruke reserveløsninger, og det var derfor sykt digg å få tilbake rutinen min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg