Måned – Desember

Månedens sang: The Weeknd – Blinding Lights.

Månedens høydepunkt: Det må være julaften og 1. juledag. De to dagene var veldig fine, og tilbringe sammen med familien. Eller de gangene når Daniel kom hjem, for herregud det var godt å se han igjen..!

Månedens opplevelse: Det må bli den turen vi hadde til Alta en kveld i begynnelsen av måneden. En kveld som ble til tidlig morgen. Der vi skulle hente en leveranse i Alta som kom med flyet kl. 23 mandags kveld. Der vi skulle vært hjemme i ett/halv to tiden, men ikke i seng før klokken ble fem. En tur som gikk fra å gå to timer, til fem timer på vei hjem igjen. En tur jeg sent vil glemme. Finnmarksværet viste oss hva det hadde å by på. En heftig vind og med et stort snøfall gjorde det umulig å se noe. Kolonnekjøring og mye sne på veien gjorde at vi måtte ta den tiden det tok for å komme oss trygt hjem. Jeg synes både det var spennende og litt skummelt, og vi kom oss hjem til slutt.

Månedens skole: har det bare gått i eksamener. Hjemmeeksamen og formidlingsoppgave med tilhørende refleksjonsnotat. Det gikk egentlig helt greit føler jeg, så får vi se når sensuren er klar. Jeg tok også juleferie denne måneden, så nå kan jeg komme sterkere tilbake i januar!

Månedens vær: har vært litt opp og ned i temperatur. En dag kunne det være plussgrader, dagen etter ble det nede i -20 grader og dagen etter der igjen var det bare -6 grader. Det har vært en del vind, men det har også snødd. Solen er jo selvfølgelig ikke å se, vi er jo i en av de mørkeste månedene.

Månedens humør: har svingt litt, av ulike årsaker. Jeg elsker desember, men noen ting har satt en liten demper på måneden. De dagene som ikke har plaget meg har vært skikkelig fine, og humøret har vært helt på topp. Likevel har de dagene som har vært dystre, vært litt ekstra tung å stå opp for.

Månedens tanke: at det går an å savne en person så mye, at det går an at denne personen betyr så mye for en, det er både skremmende og utmattende. Jeg skulle ønske jeg var mindre avhengig, mer selvstendig og klarte det fint på egenhånd, men savnet er så stort og jeg bryr meg virkelig. Det er ikke en bryter som skrus av og på når personen kommer og går, det går ikke an å skru det av.

Måneden generelt: har egentlig vært veldig fin. Jeg har fått gjort mye, og jeg har gått rundt i mitt eget hode med både julepynt og kost meg med gavepakking. Jeg har hatt det ekstra fint når Daniel har vært hjemme, og litt tyngre når han har reist igjen. Det har vært tøft når jeg trodde bestemor var på vei å gå bort, men litt ekstra deilig når hun fikk komme hjem igjen og hadde et veldig godt humør. Jeg har følt meg ensom i det lille huset vårt, men litt deilig å komme hjem etter noen timer på besøk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg