Måneden – April

Sosiale medier innleggene mine har vært et tema gjennom hele måneden.

Månedens favorittsang: Sydnee Carter – Give It All Away.

Månedens høydepunkt: Det å kunne reise hjem, trumfer alt hele denne måneden. Jeg elsker å reise hjem, spesielt når det er ferier og bare nyte dagene! Påskeferien er jo en av mine favoritt ferier gjennom hele året, og i år var den utrolig bra. Været var supert, til tross for at all snøen smeltet og selskapet er ingenting å klage på.

En av de bedre dagene i påskeferien, bålkos med mamma og Hjalmar.

Månedens opplevelse: må være når jeg, lillebror og kjæresten kjørte med snøscooter fra Skoganvarre til Karasjok og Finland, samt tilbake til Skoganvarre. En tur på 22 mil som tok rundt seks-syv timer. Det var litt vekslende vær, men det var en veldig fin og krevende tur. Humøret mitt sank veldig på slutten av turen, men den tok seg opp igjen takket være både lillebror og kjæresten. Denne turen ble jeg utrolig sliten av, og det var godt å komme seg hjem til sofaen.

Månedens skole: Starten av måneden hadde vi undervisning i retorikk, analyse og språk pluss en eksamen like før påskeferien. Jeg gjorde meg offisielt ferdig Journalistikk 4 emnet som begynte i januar. Etter påskeferien begynte vi på det siste emnet for denne våren, undersøkende journalistikk. Et veldig krevende emne. Jeg fikk fullført mitt første arbeidskrav og begynt på mitt andre før månedsskiftet.

Denne måneden fikk jeg også prøve den fantastiske hesten her, Sebastiaan, som jeg falt pladask for.

Månedens vær: Jeg har tilbringt måneden to forskjellige steder, men i Kristiansand har det vært veldig bra, sett bort i fra når jeg kom hjem fra påskeferie – da var det tilbake til litt regn. Slutten av måneden avslutter med NYDELIG sol, blå himmel, grønne trær og oppe i 19 varmegrader.

Nydelig kveldslys omringet Porsangerfjorden skjærtorsdag.

Humøret denne måneden: har stort sett vært veldig bra. Jeg har hatt noen punkter denne måneden der jeg har vært nede, og da veldig langt nede. Jeg prøver alt for å holde motet oppe, og bare komme meg gjennom våren. Jeg tror jeg i stedet for å ha en “vinterdepresjon”, så har jeg en “vårdepresjon”. Tankene mine er mye tyngre og dystrere i vårmånedene enn resten av året. Det høres jo helt hull i hodet ut, deprimert når alt liv “begynner på ny”? Men det er sånn det altså er.

Månedens tanke: hvor “stygg” våren egentlig er. Sorry, men jeg syns personlig våren er den styggeste årstiden på året. Alt er brunt, ingen blader på trærne og alt er så “nakent”. Det er da all driten fra vinteren kommer fram. Alt vi hadde glemt, gjemt bort og som har støvet ned, kommer fram i lyset. Det kan både gjelde fysisk, men også psykisk. Det er vel kanskje derfor humøret mitt svinger veldig om våren, der tanker herjer i hodet mitt.

Måneden generelt: har vært veldig grei, vil jeg si. Det å reise hjem gjorde måneden min åpenbart mye bedre enn den var i begynnelsen. Jeg fikk et lite “kick” til å komme ned, komme meg gjennom og bare fullføre dette semesteret før sommerferien så jeg kan reise hjem igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg