Måneden – August

Vi overtok “vårt” nye hus denne måneden!

Månedens sang: Mabel – OK (Anxiety Anthem).

Månedens høydepunkt: Det må være å overta huset, og gjøre det til vårt. Det er fortsatt helt surrealistisk, og jeg er imponert hva vi har fått til etter at vi overtok. Jeg blitt litt glad i det huset allerede, og det føles godt å ha noe eget. Jeg har også funnet ut etter denne intense perioden at jeg og Daniel samarbeider utrolig godt sammen, og det gjør alt så veldig mye enklere. Det blir sjeldent diskusjoner, og vi er utrolig effektive.

Månedens opplevelse: Det å kjøre sørover helt alene var en opplevelse i seg selv. Det var veldig rart, men det gikk jo bra. Det gikk heller ikke så lang tid som jeg trodde det ville føles som når jeg ikke hadde noen å snakke med i to dager.

Jeg fikk dratt en tur i stallen og bruke tid sammen med Sebastiaan igjen!

Månedens skole: Denne måneden begynte skolen igjen, og det er tilbake til skolebenken – hvert fall for tre dager, heh. Jeg studerer hjemmefra, rett og slett fordi jeg ikke ser noe poeng i å være i Kristiansand for å gå på tre forelesninger i uka som kanskje varer to timer, når jeg heller kan tilbringe tid hjemme i Finnmark med selvstudie og får omtrent like mye nytte av det.

Månedens vær: har vært stort sett bestått av overskyet vær og regn. Det har vært noen solskinnsdager, men det er ikke mange. I Finnmark er høsten i full gang, mens på Sørlandet holder sommeren enda et lite tak. Trærne i Finnmark er begynt å bli oransje og gule mange plasser, men fortsatt grønn de fleste steder. Temperaturen har vært stabil på ni-ti grader, med noen unntak.

August har høsten begynt å ta tak i Finnmark, og multebær er en stor del av høsten her oppe!

Humøret denne måneden: har som nesten alle andre måneder, stort sett vært bra. Jeg har hatt en uke der alt egentlig bare jobbet i mot meg, alt føltes håpløst og sårende ord kretset rundt i hodet. Det var en slitsom uke, der hodet føltes ørr. Det varte heldigvis ikke så lenge og alt gikk tilbake til “normalen”.

Månedens tanke: Det er helt greit å ikke ha det greit. Alle har dager som ikke er like gode som andre, og sånn er livet rett og slett. Man kan ikke danse på roser hele tiden.

Måneden generelt: har vært ganske fin. Jeg har fått jobbet litt, tjent litt penger som jeg trenger og samtidig hatt litt fri. Jeg var kun noen dager sørpå før jeg dro nordover igjen sammen med Daniel som akkurat kom hjem etter to uker på sjøen, og vi har gjort stor fremgang med det nykjøpte huset. August har egentlig føltes som en evig måned, og har gått ganske sakte.

Det er den tredje måneden med Leo, og det går over all forventning.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg