Måneden – Mai

Måneden begynte med en båttur 1. mai, sammen med Roman, Julie og venner av dem.
16. mai ble det badetur med båten, sammen med Roman, Daniel, Julie, Benedicte og en venninne.

Månedens sang: Davai, Lovespeake – Broken Heart.

Månedens høydepunkt: har vært å ha Daniel her nede i finværet. Det har vært en befrielse å dele kjedsomheten med noen, og jeg kjente at jeg trengte den lille boosten fra han mens han var her. Det ga meg den ekstra lille piffen til å gjennomføre det resterende av måneden.

Månedens opplevelse: Det var faktisk det å kjøre opp til Finnmark sammen med Daniel 18. og 19. mai. Det er sjeldent jeg faktisk koser meg på en så lang roadtrip som akkurat da. Det gikk egentlig ganske fort følte jeg. Det var koselig med podcast og bare være i selskapet til Daniel de to ekstra dagene vi fikk.

Månedens skole: har vært tøff. Undersøkende journalistikk er ikke noe å spøke med, og det er heavy stuff. Dette emnet har vist meg hvor mye ansvar man egentlig har som journalist, og hvor vanskelig jobben kan være. Hvordan skal jeg vite at den vurderingen jeg gjør, er rett? Bolkene som kildekritikk og kildevern er utrolig vanskelig. Det å trø varsomt, samtidig som å avdekke kritikkverdige forhold i samfunnet. Gjennom emnet har jeg også sett Vårt Lille Land på TV2, der Trond Giske selv snakker om sin side av historien og hvordan sakene om metoo anklagende har påvirket han. Det fikk meg til å tenke hvor mye mediene, og det bildet vi skaper, kan ødelegge for et enkeltmenneske. Ord kan drepe er et ordtak man ikke spøker med.

Årets 17.mai antrekk ble litt alternativ.

Månedens vær: har stort sett vært ganske fint, vi har hatt varme temperaturer og solen har stekt på Sørlandet. Det har blitt ganske fint her med det fine været, trærne og gresset har blitt grønt, blomster er på plass i byen osv osv. Det har vært litt regn også, men ikke så veldig mye.

Humøret denne måneden: har vært ganske bra stort sett. Jeg har følt meg ganske glad, men som alltid er det noen uker som er litt tyngre på humøret enn andre. Det har også vært et par beskjeder som har gjort meg både trist, sjokkert og satt meg litt ut. Ting på skolen som også har trykt meg litt ned. Men summert opp, så har humøret denne måneden vært bra og godt! Jeg føler meg veldig bra.

17. mai var skikkelig koselig sammen med familien til Daniel.

Månedens tanke: at jeg har så mange rundt meg som er glad i meg. Jeg er så heldig, for det er ikke mange som har det på den måten jeg har det. Jeg er ikke alene i verden, selv om jeg kan føle det av og til.

Måneden generelt: har egentlig vært veldig fin. Spesielt den siste tiden har jeg følt meg veldig bra, sett bort i fra all den panikken jeg har hatt på skolen i forhold til gruppeprosjektet. Måneden begynte litt tøft, men har utviklet seg til det bedre gjennom hele måneden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg