Måneden – oktober

Månedens sang: Adam Saleh feat. Zack Knight – Tears.  Utrolig fin sang!

Månedens høydepunkt: Det har vært fint å tilbringe nesten hele denne måneden hjemme i Finnmark. Jeg får ro i sjelen av å være hjemme, jeg klarer å slappe av og koble ut. Det er fint å være hjemme med familien, og er ikke alene når Daniel reiser bort.

Månedens opplevelse: Helt i begynnelsen av måneden tok jeg en tur sammen med Therese, Julie og Benedicte til Ullared på jentetur for litt shopping. Det var faktisk veldig koselig, og jeg fikk gjort noen gode innkjøp.

Månedens skole: har jeg stort sett lest på pensum, og skrevet notater. Jeg har også levert inn to av fire arbeidskrav, og nesten skrevet ferdig det nest siste arbeidskravet. Jeg har måtte være litt kreativ, da motivasjonen har vært lav for å lese. Miljøskifte for å kunne konsentrere meg, og komme meg ut av huset i pausene. Jeg har blant annet vært på kafé og hos bestemor.

Månedens vær: det har helt klart blitt kaldere og kaldere denne måneden, men det er jo det som er høsten her i Finnmark! Det begynte med rundt fem grader her, og endte helt ned i minus 12 grader mot overgangen til november. Det gikk plutselig veldig fort. Det har vært litt barfrost, til slutt kom det store mengder med snø og satt vinteren for alvor i gang.

Månedens humør: har vært litt opp og ned. Stort sett har jeg hatt det bra med meg selv, men andre dager har det virkelig vært tungt. Jeg har vært litt sliten, bekymret meg litt for mye og følt meg nedfor.

Månedens tanke: Mye skjer så plutselig. Mange ganger er man ikke forberedt på det som kommer, og det blir som et massivt sjokk. Livet er så uforutsigbart. Man må ikke ta noe eller noen forgitt, for en dag er det plutselig borte.

Måneden generelt: har vært veldig fin. Den begynte med en jentetur til Ullared, før jeg og Benedicte reiste hjem igjen til Lakselv. Hjemme har jeg både fått gjort litt skole, vært på helgetur i Alta med både kjæresten og hunden der vi var på handelsmessa, vært x antall turer i Finland for å spise middag og handle, jobbet litt på YX. Vi har fått ordnet litt mer av parkeringsplassen før snøen kom (selv om vi skulle fått gjort mer). Ikke minst har jeg fått tilbringt masse tid med familien min på alle kanter.❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg