Min dag i klokkeslett #9

Tirsdag 5. november

06:45 Vekkeklokken min ringer, ber meg stå opp. Jeg kavrer meg ut av sengen, går på badet og steller meg.

07:10 Går ut døren, tar med meg Leo og setter han i bilen, før vi kjører til mamma.

07:20 Kommer frem til mamma, tar med Leo inn og venter på at mamma skal bli klar.

07:34 Vi er klar, starter opp bilen og setter kursen mot Hammerfest.

09:32 Vi parkerer utenfor Hammerfest sykehus og jeg får endelig gått på do, før vi finner rett avdeling og setter oss på venterommet. Her blar vi gjennom Facebook begge to, ser oss rundt i rommet og holder øyet med alle legene som suser forbi.

10:14 Mamma blir hentet til den første legen, mens jeg bare blir sittende på venterommet å vente på henne. Jeg fikk bladd gjennom instagram, twitter, diverse nettaviser og blogger i mellomtiden.

11:04 Endelig var hun ferdig hos de to legene, og vi satte kursen mot byen.

11:45 Vi fikk parkert og begynte å gå mot kaféen Qa. Her skulle frokosten/lunsjen inntas. Både jeg og mamma bestilte oss en Clubsandwich, og du søte lille venn den var himmelsk! Det kan ha vært fordi jeg var så sulten, men den var virkelig god. Vi hadde en veldig koselig frokost sammen.

12:27 Gode og mette gikk vi inn på Nissen senteret for å kikke litt. Det er ganske koselig å bare gå rundt med mamma å drømme litt, også fikk hun kjøpt litt julegaver også.

13:43 Vi kom tilbake til bilen før parkeringen fikk gått ut, så da startet vi bare hjemover. Det var en veldig koselig tur på vei hjem, selv om jeg kjente trøttheten kom snikende etter en dårlig natt.

15:04 Før vi kjørte hjem igjen måtte vi begge innom apoteket og hente ut litt forksjellig medikamenter. Vi fikk slått to fluer i ett smekk, for da slapp jeg å kjøre innom der senere når mamma måtte ha noe der uansett.

15:23 Vel hjemme hos mamma igjen la jeg meg velfortjent på sofaen, mens mamma og Hjalmar dro for å skrive en kontrakt. Jeg måtte passe på middagen i samme slengen da.

16:21 Middagen ble servert!

16:54 Jeg måtte komme meg hjem, gi mat til hunden, skifte og dra i stallen.

17:32 Jeg fikk skiftet på nytt i stallen til stallklær. Jeg brukte ganske lang tid på å møkke boksen til Sebastiaan mens jeg hørte på podkast.

18:21 Jeg hadde fått fullført alt stallarbeidet, og var på tur å hente Sebastiaan når en annen i stallen kom kjørende. Jeg fikk hentet hesten, og det ble litt av et arbeid å få han inn i stallen altså. Vi var to som prøvde det meste, og bestikkelser var løsningen denne gangen.

18:54 Opp i salen med seg. Jeg fikk til og med travet litt! Det var ganske deilig, for de siste gangene har det bare blitt skritting.

19:37 Stabukk av en hest altså, denne gangen hjalp ikke bestikkelser engang. Men en litt lettere irritert stalldame og et leietau ble “redningen”. Jeg fikk salet av, børstet litt og hengt utstyret på plass.

20:14 Jeg gikk ut for å lukke porten til ridebanen, og det som møter meg er et grønt fargespill på himmelen. Det var så utrolig nydelig! Jeg sier det bare, helt magisk. Det var så sterke farger at til og med mobilkameraet mitt og ikke minst Snapchat kamera (!) fanget det opp. Wow sier jeg bare.

20:47 Jeg kom meg inn dørene her hjemme, gikk en runde med snøskufla rundt bilene og luftet hunden før jeg gikk i dusjen.

21:13 Nydusjet lagde jeg meg litt kvelds og satt meg i sofaen med Home And Away på tven, og senere Dansebobla.

22:42 På tide å finne sengen, og få litt søvn på øyet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg