NAF medlemskap er gull verd!

Jeg må virkelig skryte av servicen til NAF veihjelp!

For noen uker siden trengte jeg virkelig hjelp. På vei hjem fra Alta, var jeg så uheldig å punktere ikke langt unna Skaidi. 99 km hjemmefra. Dekket var ikke mulig å lappe, så jeg måtte ha et nytt dekk. Jeg så for meg at nå havnet jeg et helt annet sted, og at tusenlappene fløy på nye dekk. Vanligvis så bringer bergingsbilen deg til nærmeste verksted for å få problemet ditt fikset, dersom det ikke kan løses langs veien, men det var sent på ettermiddagen, alt var stengt og det var langt til verkstedene fra der jeg sto. Enten Alta eller Hammerfest, og begge var feil vei i forhold til hvor jeg skulle. De ordnet det derfor slik at bergingsbilen kjørte meg faktisk helt hjem! Jeg ble så glad at jeg nesten danset.

Takket være en god venn fikk jeg tak i to brukte dekk den kvelden, som hvert fall var hel, og fikk lagt det om samme kvelden, slik at jeg igjen hadde bil! Jeg må si jeg var bra heldig med den. Hva skulle man gjort uten slike venner?

Dette er overhode ikke sponset eller noe. Jeg har vært medlem siden jeg fikk billappen i 2016, og betalt for medlemskapet mitt hvert år siden da. Pappa kjører bergingsbil i helger og litt i ferier, så han sa det var veldig viktig at jeg hadde et slikt medlemskap. Det har jeg jo også fått erfare i ettertid.
Mange vil si at man bare kan bruke forsikringen, men på den tiden som jeg ble medlem hadde jeg en gammel bil med bare ansvarsforsikring. Dessuten så er NAF-medlemskapet personlig, så det følger deg og ikke bilen. Det vil si at jeg kan bruke mitt medlemskap uansett bil, også selv om jeg bare er passasjer i en annen bil.

Jeg elsker også at det er så lettvint. Det er bare å ringe, og de finner en løsning for deg! Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har testet det gjennom forsikringsselskapet, men der er det jo en egenandel i tillegg. Gjennom medlemskapet har jeg tre gratis berginger i året, og hittil i år har jeg brukt to.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg