Oppslukt av mobilen

Siden jeg var bitte liten, har mobilen vært min favoritt ting. Jeg har alltid vært svært opptatt av mobilen, og det er ikke borte den dag i dag. Jeg er enda svært opptatt av mobilen, fascinert over hvordan den ser ut, elsker å holde i den, studere den. Det er kanskje en veldig merkelig ting, men det har bare alltid vært sånn. Jeg er kanskje mer oppslukt av mobiler, enn en vanlig person.

I følge foreldrene mine, brukte de å “ringe” til meg når jeg begynte å bli vanskelig. Vi hadde på den tiden selvsagt en fasttelefon, og foreldrene mine hadde på den tiden disse gamle Nokia telefonene, jeg var ganske liten.
Begynte jeg å bli vanskelig eller grinete, ringte de bare til fasttelefonen som sto i gangen og jeg ble glad som en sol der jeg satt i telefonen, har jeg hørt.

Jeg pleide også å leke med telefonene bestefar hadde liggende, gamle “klapptelefoner”. Min  aller første telefon så slik ut, og den fikk jeg av han som 7-8 åring. 👇🏼

Relatert bilde

Fra den første telefonen jeg fikk, gikk det fort mellom alle telefonene jeg hadde. Jeg tror jeg byttet telefon hvert år, og hadde vel sjeldent telefonene mer enn ett og et halvt år. Hadde jeg telefonen i to år var jo det helt utrolig! På denne tiden kostet telefonen opp i 1200 kroner, om jeg husker riktig da. Jeg husker at pappa var ikke helt fornøyd med at jeg byttet telefon så ofte, eller ønsket meg nye telefoner hele tiden, men men.
Når jeg fikk min første iPhone, som var en iPhone 4S, gikk det lengre tid mellom telefonene. Alle iPhonene etter dette hadde jeg i to år – bortsett fra 7 plusen, for den klarte jeg visst å klemskade, i følge Power sitt verksted..

Jeg har også hatt en spesiell tilknytning til mobiltilbehør, og da spesielt mobildeksler. Jeg står litt ekstra lenge å studerer deksler, og noen kjøper jeg, andre ikke. Til iPhonene mine har jeg haugevis av deksler, og jeg kjøpte bestandig nye om jeg så noen jeg ville ha. Jeg kan jo ikke bruke alle på engang, men jeg elsker å bytte mellom dem. I dag har jeg ikke like mange deksler som jeg har hatt tidligere, for jeg vil ikke ha så veldig mange å velge mellom – da blir det fort vanskelig😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg