Plask plask i Silfar Canyon

En nydelig dag måtte nytes i Silfar Canyon, et utrolig nydelig sted i Porsanger.
Gjengen på tur for å bade. Jeg hadde ikke planlagt å bade, så derfor har jeg ikke tatt med badetøy hjemmefra.

God morgen godt folk! Det er en grå morgen her i den lille bygda i Porsanger, så derfor kan vi se på den virkelig fine helgen som har vært. Etter 10 timer jobb på fredag, var det virkelig godt med helg. Jeg og Daniel hektet på vogna og kjørte utover på østsiden av Porsangerfjorden, til Vækker. Der parkerte vi på tomta til mamma og Hjalmar, og tilbringte helgen sammen med dem.

På lørdag var været såpass fint, at vi kjørte til Silfar Canyon for å gå en liten tur og bade. Jeg vet at de tre andre hadde planlagt å bade, men det hadde absolutt ikke jeg. Jeg hadde hverken tatt med håndkle eller badetøy, og når det faktisk fristet å bade litt, måtte jeg rett og slett bare hoppe i t-skjorta og trusa. T-skjorte fordi jeg ikke hadde ekstra bh i vogna, og måtte ta av den eneste jeg hadde. Jeg vil ikke si at utetemperaturen var å skryte av, rundt 18-19 varmegrader og sol. Det er ikke en temperatur som får meg til å hoppe uti kaldt vann frivillig, men det klare vannet og at de andre badet som om det var varmt vann, lokket meg likevel uti og det var forfriskende.

Hundene fikk selvfølgelig være med på tur, og noen av dem badet jo faktisk litt.
Plask plask
Men etter å sett gjengen hoppe uti det klare vannet, ble fristelsen for stor og jeg måtte hoppe uti selv!
Det var ikke varmt vann, selv om det så sånn ut.

Etter et forfriskende bad, grillet vi noen pølser og slappet av i solen. Jeg og Daniel kledde på oss litt med klær, før vi gikk en tur sammen med Leo. Vi gikk en lengre tur rundt i området, og var tilbake etter én time, der hele kvelden avsluttet med taco sammen med mamma og Hjalmar. Det var fint å få gådd litt i fint vær, for dagen etter var ikke været like fint. Gjennom hele søndagen høljet det ned, og vi slappet av innendørs.

Nå er det klart for en ny uke, med nye eventyr og nye muligheter. Ha en fin mandag!♥️

Etter å fått litt mat i magen, gikk jeg og Daniel ned til sjøen og rundt i området sammen med Leo. Vi gikk en tur på rundt én time, før vi avsluttet kvelden med taco hos mamma og Hjalmar.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg