Podcast

Denne uken har vi begynt på konsept, og hvordan man skal lage et konsept. Jeg visste ikke hva konsept var før denne uken, og jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner det så godt at jeg kan forklare det. Det er på en måte større enn en idé, hvis man kan si det slik. Et konsept er en ferdig utviklet idé, eller noe slikt. Sykt vanskelig å forklare.
Uansett, vi skal i grupper lage et konsept og en pilot som en del av eksamen. En pilot skal vise hvordan konseptet er tenkt, for eksempel første episode i en serie. Også skal vi framføre konseptet og deler av piloten om to uker.

Jeg og en venninne i klassen har derfor bestemt oss for å lage en podcast, som handler om kontraster fra Nord til Sør i Norge. Vi spilte i dag inn den første episoden, og det var vanvittig gøy! Vi er med andre ord veldig godt i gang, og det eneste som gjenstår nå er konseptbeskrivelsen og redigere ferdig episoden. Vi er godt i gang med redigeringen, og mangler litt finpuss egentlig. Det er så stas å holde på med ting som man syns er gøy, og motivasjonen blir en helt annen.

Vi vurderer faktisk å spille inn de andre episodene vi har tenkt ut (selv om det ikke er en del av oppgaven), siden vi kanskje blir tidlig ferdig. Hva annet skal vi liksom gjøre de neste to ukene?

Jeg har fått helt hekta på podcaster i det siste. Det var ikke før Sophie Elise og Fetisha begynte å lage pod at jeg begynte å lytte og bruke appen på iPhonen. Det var de som fikk meg til å begynne å lytte til podcaster, og jeg digger det.
Favorittene mine er Jentesnakk med Julianne Nygård (pilotfrue), Kaja Hammer og Desiree Olafsen og Status med Sophie Elise og Fetisha.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg