Pynte til jul?

Jeg har for tiden sett flere innlegg på blant annet Instagram om julepynt. Pynte til jul før desember, eller ikke?
Jeg skal for all del ikke komme å si “nei, det er ikke greit å pynte til jul i november!”. For helt ærlig, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Vil du pynte til jul, så pynt til jul! Jeg syns derimot det er alt for tidlig i oktober, men november må folk faktisk bestemme selv. Det er deres eget valg, og jeg skal ikke komme å rette en pekefinger. Hvorfor gjør folk egentlig sånt? Pass på dine egne saker!

Jeg for min del pynter ikke til jul før desember uansett. Jeg ønsker å kunne glede meg skikkelig til desember, og holde julen “hellig”. Desember er jo min favorittmåned, på grunn av julekosen. Julebrus, julegodteri, kakao, pepperkaker, julepynt, gaver og samhold.

I år er det jo ekstra spesielt også (i forhold til tidligere år). Det er først nu det er lagt seg snø på bakken, for noen dager siden, og det ville for meg vært unaturlig å pynte til jul uten snø. Jeg trodde først at vi muligens kom til å få en snøløs jul. Snø og mørket er liksom en del av julen for meg, og jeg får ikke ordentlig julestemning hvis det ikke er snø. Jeg håper derfor at den snøen som har lagt seg nå, er kommet for å bli!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg