Skjedd litt av hvert

Denne uken har vært veldig interessant, så derfor tar jeg dag for dag..

På mandag var en fin dag på jobb. Skjult anlegg på et bad i en leilighet. Jeg liker skjult anlegg. Etter jobb dro jeg på Midt-Finnmark Motor, og der klarte jeg å svi av “litt” peng på ny scooterdress og hjelm. Jeg trengte det virkelig da, har hatt min i sikkert 7-8 år og begynner å bli litt slitt. Jeg hentet Oda, før vi dro for å ta ukeshandelen sammen. Det var koselig å ta den med noen. Jeg fikk kjørt henne hjem, og meg selv hjem med varene, før jeg tok Leo med meg og dro til mamma. De serverte nydelig burger med salat og dressing. Mmm! Resten av kvelden gikk i tv titting, og sofakos.

Tirsdag, fysøren for en lang dag. Jeg måtte opp litt før klokken bikket fem på morgenen. Klokken 05:21 parkerte jeg bilen min på jobb, og hoppet inn i en av firmabilene. Det var litt is på ruten, og jeg måtte koble telefonen til bilen før jeg kunne sette kursen mot Alta. Det var min arbeidsdag. Kjøre en bil til Alta på verkstedet, for å sitte der å vente på den, så jeg kunne kjøre hjem igjen. En koselig arbeidsdag. Jeg fikk lest mye bok, og fikset med veterinæren for å få lusebehandling til Leo, ikke minst fikk jeg spist kyllingwrap på UNO! Når jeg kom hjem igjen var det rett i stallen for å ri Sebastiaan.

Onsdag var en kald fornøyelse. Jobbe hele dagen ute, i god Lakselv vind. Jeg hadde glemt å ta med ullsokkene mine på jobb, og jeg har enda ikke fått vintersko på jobb. Det var med andre ord meget godt å komme hjem og slenge seg på sofaen. Etter å slengt i meg en god tomatsuppe med egg, makaroni og ost oppå, kom Oda innom. Det var skikkelig koselig å bable i masse timer over en kopp kakao med krem, mm! Poff, så var også den dagen gådd.

Torsdag var dagen nesten alt gikk galt. Den begynte med at jeg våknet med en vond rygg. FYSØREN, så vondt det var å stå opp, men jeg kom meg opp. På jobb brukte jeg og en kollega nesten hele dagen i Karasjok, da heller ikke der gikk alt etter planen. Når jeg kom hjem igjen, var Daniel allerede landet i Lakselv etter flere uker på sjøen. Det var skikkelig deilig å få han hjem! Dette var også dagen lille Leo skulle få lusemiddel, og alt han ligger på måtte enten i fryseren eller vaskes. Det ble litt jobb med andre ord, men nå håper vi at denne lusa forsvinner!

Fredag, og ENDELIG snart helg! Jeg hadde det ganske gøy på jobb, mye latter og ikke så ille arbeid heller. Etter jobb dro jeg og Oda på Marthes Bistro for en kopp kakao. Når jeg kom hjem hadde Daniel lagd pizzabunn og fyllet var klart til å klappes på, for en mann! Kvelden avsluttes med en fin liten kjøretur til Billefjord.

Lørdag, begynte ganske seint. Jeg og Daniel ble liggende litt lenge i senga og bare se på serie. Men når dagen satt i gang, var det bare å hive seg rundt. Jeg fikk handlet inn masse julegaver. Jeg handler lokalt så langt det lar seg gjøre, for jeg vet at juletiden har mye å si for å overleve. Jeg begynte ikke å pakke de, da jeg har planer om legge av en kveld til det, med kakao og bare kos i juletiden. I kveld var det duket for Skal Vi Danse semifinale, og Benedicte og Hauk kom innom. Det var egentlig en koselig kveld, men ganske digg å gå å legge seg også.

I dag sto vi opp enda seinere enn i går, og så mange episoder Gossip Girl. Etter frokost gikk jeg og Leo en liten tur, og det var allerede begynt å mørkne! Når Daniel gikk i garasjen for å koble ledbar, kjørte jeg for å plukke opp Oda. Vi dro på YX, hentet oss hver vår sinnssykt gode milkshake, og kjørte en tur. En liten tur som endte med å bare kjøre rundt og bable i tre timer. Resten av kvelden tilbringte vi med mamma og Hjalmar før vi kom hjem, og jeg fikk lagd meg litt kveldsmat. Utrolig god kveldsmat. Nå er det senga!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg