Sommerferie del III: hjemreise

Dette var den siste uken med ferie, og nå er det tilbake til hverdagen og jobb. Jeg kunne godt tenkt meg å ha hvert fall én uke til med ferie, men plikten kaller. Denne ferien har vært ganske så fin, sammen med Daniel, lillebror og Benedicte. Turen sørover gikk over all forventning, og vi fikk sett mye av Norge. Det er ikke så aller verst i vårt eget land, og jeg klarer fint å feriere her uten å måtte reise utenlands.
Vi fikk gjort utrolig mye i Sandefjord hos familien til Daniel, ikke minst fartet litt rundt, både til Oslo, Hvaler og Skien. 

Det gamle kontrolltårnet i Bodø. Ganske stilig.

Turen hjem igjen, gikk ganske bra. Vi gjorde et kjapt lite stopp i Bodø, før vi kjørte helt hjem. Her besøkte vi flymuseet, ganske interessant faktisk, og guttene fikk flydd i flysimulator (noe de syns var veldig gøy). Deretter tok vi en ganske fancy middag på Egon, der hele gjengen ble stappmett på biff i forskjellige varianter. Jeg vil si det var en fin avslutning på vår ferie sammen, da vi skulle levne lillebror i Narvik.

Masse fly hengende i taket.
Guttene ute å flyr i Bodø. Ganske kult med simulator!
Mmmm! Min heftige biffsnadder.. Jeg angret litt på at jeg bestilte ekstra kjøtt, for du søte så mett jeg ble.

Vi fikk ikke startet mot Narvik før klokken bikket syv den torsdags ettermiddagen, som gjorde at det ble en ganske sein kveld på oss. Vi møtte på en del veiarbeid, og ble stående en stund i Narvik å vente på følgebilen. Lillebror dro hjem til seg, mens jeg og Daniel kjørte litt utfor Narvik for å sove. Ganske greit med vogn, da man kan stoppe å sove hvor som helst.

Ganske så fin frokostutsikt.

Vi fikk en ganske fin utsikt den siste frokosten langs veien. Ganske beroligende morgen også, da det regnet på starten av dagen. Vi rullet inn på gårdsplassen hjemme litt over klokken åtte fredags kveld. Vi fikk derfor litt tid å tømme vogna, før jeg tok en tur innom en venninne. Det var ganske koselig. Nå begynner det jo å bli mørkt på kveldstid også, så telysene fyller stuen!

De siste dagene av ferien har blitt bruktt på å rengjøre vogna, og gjøre den klar for nye turer. Daniel har fått vasket bilen, for den SÅ IKKE UT når vi kom hjem (usj). Jeg har kjørt en venninne til Hammerfest for å hente bil, tatt en fin lunsj, samt vært en tur innom hytta for å hilse på pappa. Jeg og Daniel har tatt bilder av bilen til salgsannonse, og da ble min lørdagskveld å redigere bilder: heh, livet som edru.
I dag har jeg ryddet huset, og skal få tid å vaske badet, men akkurat nå sitter jeg å chiller i sofaen. Stresser absolutt ikke, skal NYTE siste dag med ferie, for i morgen slår den harde virkeligheten inn.

Bilder til salgsannonse på tur!
Hytteparadiset!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg