Sosiale medier

Hvorfor har man egentlig sosiale medier? Hva ønsker man å oppnå med sine kontoer? Hva legger man ut, og hvorfor?

Har du noen ganger tenkt på hva du legger ut, og hvorfor du gjør det? Det gjør jeg av og til. Jeg legger ut det jeg har lyst til å se tilbake på, både på godt og vondt. Jeg bruker mye av sosiale medier som en offentlig minnebok, på en måte. Men hva bruker jeg mine forskjellige kontoer til?

Facebook. Jeg legger ikke så mye ut på Facebook, men det jeg legger ut – legger jeg ut så mine nære og familie kan se hva jeg gjør og følge litt med. Det går for det meste i litt bilder, og sjekker inn på steder jeg er.
Jeg følger også med på hva familien min og vennene mine holder på med, så jeg er litt oppdatert. Man finner jo også utrolig mye gøy på Facebook for tiden, selv om jeg gjerne skulle sett mer av familien/vennene mine statuser enn disse morsomme videoene osv.

Instagram. Jeg legger ut ting på Instagram hele tiden, og bruker den ganske flittig – både i feeden og på story. Jeg har to kontoer på Instagram, der jeg bruker den ene til å på en måte gi den beste utgaven av meg selv (hvem gjør ikke det?) og den andre som en type “privat-konto” der jeg legger ut alt som faller meg inn, på godt og vondt.
Instagram bruker jeg også til å følge med på livet til kjente personer og inspirasjon + venner som legger ut bilder der.

Blogg. Jeg blogger vel egentlig kun fordi jeg syns det er gøy å skrive, og legge ut mengder av bilder uten at det blir for “kleint”. På Instagram legger man jo kun ut det fineste bilde av samlingen, mens på en blogg kan man legge ut alle uten å bli sett på som “spam”. Jeg syns også det er gøy å se tilbake på bilder og hva jeg egentlig har gjort gjennom årene jeg har blogget.

Youtube. Jeg legger ut videoer jeg lager, som minner til alle årene, turene og det jeg har laget video av. Det er gøy å redigere, og jeg pleier å ha mimrestunder for meg selv der jeg ser gjennom alle videoene jeg har laget. For hva har jeg egentlig gjort gjennom årene? Det kan være ting jeg har glemt skjedde, og da er det litt gøy å se tilbake.

Snapchat. Bruker jeg kun til å snakke med venner og kjæresten. Det er på en måte den eneste kilden jeg har til kontakt med vennene mine, jeg bruker sjeldent Messenger eller meldinger – kun Snapchat. Messenger og meldinger bruker jeg for å kommunisere med de litt opp i årene (😂).

Hva bruker du sosiale medier til? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg