Sundays

Digg med fyr i peisen og masse telys etter å vært ute i friskt vær.

God søndag alle!

Ute blåser det friskt, med et lite hint av snø i luften. Gradestokken røper at det er -9 ute. Inne har jeg tent på alle telysene mine, og det er fyr i peisen. Jeg har akkurat vært ute i det friske været, og gått en tur med Leo. Nå er tevannet på kok, og koppen er klar. Det begynner å bli varmt i huset, og alt av søndagens plikter er unnagjort. Nå er det bare å slappe av, nyte den litt fritid.

Den travle hverdagen er tilbake, og denne uken har vært den første skikkelige uken i 2021. Det er rart å være tilbake til hverdagen, men jeg syns ikke den var så tung som jeg fryktet. Denne uken har gått greit egentlig. På jobb har vi hatt varetelling, og fysøren for en jobb! Det er så mye, og OVERALT. Vi kom oss likevel gjennom det.

Nå som hverdagen er tilbake, har jeg også jobbet med å få på plass rutinene mine igjen. Jeg har alltid hatt det slik at jeg bruker søndagene mine på ting jeg ikke har rukket å gjøre iløpet av uken. Lørdagene mine brukes til å slappe av, gjøre det jeg vil og bare kose meg. Som i går, tok jeg en liten roadtrip alene til Alta. Det var fint å kunne tusle rundt for seg selv, likevel jeg gleder meg sykt til min kjære er hjemme igjen.

Det blir sakte lysere og lysere. Det var skikkelig deilig å komme ut i lyset!

Søndagene er jeg litt mer motivert til å få det ryddig og vaske, og gjøre klart for en ny uke; handleliste, middagsplan osv. Jeg blogger også oftest på søndager, for da har jeg tid. Jeg får tid til å reflektere over uken som har gått, oppsummere, skrive og finne bilder.

Jeg har også bestemt meg for å trene på søndager. Jeg har alltid slitt med å trene regelmessig, og gjør det kun når jeg føler for det. Jeg har sett flere komme med tips om å legge til litt og litt, ikke starte for fullt. Januar er kjent for å være en måned der alle setter i gang med treningen, mange dager i uken, men jeg har bestemt meg for å sette av søndagen, i første omgang, til å ta en økt. Jeg har likevel rikelig med bevegelse i løpet av en uke, da jeg rir to ganger i uken og går flere turer med Leo gjennom uken.

Apropos ridning. Nå har vi flyttet opp hestene til storstallen, Stall Bakkemoen, og der har de ridehall. Det betyr at det endelig blir litt trening på meg fremover, i januarkulda! Det er ikke midlere der inne, men det å slippe unna nedbøren og vinden er et stort pluss. Jeg er tilbake der alt startet. Jeg har ridd så mye på den ridebanen der (ute, ikke ridehallen), jeg har ridd så mange turer derfra, jeg har så mange minner derfra. Det er fint å være tilbake.

Det er fint å kunne være inne i januarkulda!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg