SVERIGE, UNGARN, FORMEL1, BURSDAG

For en fin, og hektisk ferie det har vært i år! Vi har opplevd mye, sett mye og kost oss samtidig. Som jeg fortalte i forrige innlegg var vi noen dager hjemme før vi satte kursen ut i verden, og det var da den hektiske delen av ferien startet.

Vi startet på tirsdag rundt klokken 12, og da satte vi kursen mot Sverige. Vi kjørte til Skellefteå første dagen, det var utrolig fint vær og vi koste oss litt der før vi dagen etter tok en skikkelig kjøredag og kjørte ned til Örebro. Her var vi bare for å sove før vi kunne kjøre videre. Vanligvis ville vi tatt kjappeste vei inn til Norge igjen, men planen vår var å kjøre ned til Ullared, før vi kjørte til Oslo. Jeg ville en tur innom for å se etter noe jeg trengte, da jeg vet ting er litt billigere på Ullared. Vi handlet faktisk ikke så mye der, da prisene har steget såpass at det var veldig lite å spare på å handle der, kontra hjemme i Norge.

Skellefteå, Sverige
Skellefteå, Sverige
Sverige

Tilbake i Norge, og i Oslo, tilbringte vi litt mer tid enn de andre stedene. Vi brukte én og en halv dag i Oslo. Vi ankom i 7-tiden på kvelden, sjekket inn på hotellet vårt før og tok T-banen inn til sentrum hvor vi spiste middag på Egon. Dagen etter gikk vi bare å surret itt rundt, handlet litt, spiste på Pincho Nation til lunsj og på Mirabel Sørenga til middag sammen med et vennepar av oss. Det var veldig koselig.

Lunsj på Pincho Nation

Etter en tur i Oslo, kjørte vi videre ned til Sandefjord hvor vi tilbringte et par dager. Her ble det både shopping, masse is spising, litt trening og en god dose avslapping. Noe som var meget godt. Trenger litt ferie på ferien av og til.

Etter et par dager var det på tide å pakke sippen igjen. Vi skulle videre til Lillestrøm. Her skulle vi levne lille Milo hos faren til Daniel, mens vi selv skulle til det store utlandet.

Nydelig himmel i Sandefjord

Ungarn, budapest. Vår destinasjon. Her skulle vi tilbringe seks dager. De første tre med å undersøke byen, fått ufattelig mange skritt, shoppe litt og spise masse god mat. De andre tre skulle brukes på banen, for å se Formel 1. Noe som var hovedgrunnen til at vi reiste til Budapest. Det var en opplevelse, utrolig gøy! Ikke minst er Budapest en veldig fin by. Varmt var det, og jeg har svettet vanvittig mye.

Vi møtte også på Daniel Ricciardo, som er en av førerne. Utrolig nok så møtte vi han i køen på vei opp til banen. Vi ble sluppet av taxien litt lengre ned i gaten den dagen, så vi måtte gå et stykke oppover. Daniel sir til meg “se der, en Honda Civic type R!”. En blå sportsbil, ganske stilig. Guttene stirret litt på bilen mens vi gikk litt videre. Plutselig oppdaget guttene han som satt i passasjersetet på bilen, “ligner ikke det veldig på Daniel Ricciardo?” De gikk nærmere, stirret skikkelig og jammen var det ikke han! Jeg og Daniel rakk ikke ta bilde sammen med han, da det ble så mange mennesker som så hvorfor vi samlet oss ved den bilen, men heldigvis fikk tre i vårt reisefølge bilde med han.

En port jeg vanligvis aldri går gjennom, men nå fikk jeg endelig gå inn der
Budapest, Ungarn
Budapest, Ungarn

Vi kom tilbake til Norge på mandag denne uken. Vi sov en natt i Lillestrøm, hentet hunden og pakket bilen, før vi startet å kjøre nordover. Vi ville komme oss forest mulig hjem, så det ble litt færre stopp på vei nordover kontra sørover. Vi sov bare i Skellefteå denne gangen, før vi kom hjem. Vi ville hjem til eget hus, eget bad, litt kaldere klima og senke skuldrene.

Hjemme har vi slappet masse av, samtidig prøvd å få unna litt ting på gjørelisten vår. Deriblant klippe gresset i hagen, rydde ugress foran huset og vaske bilene innvendig. I tillegg til å vaske masse klær, pakke ut og sortere.

Det var ekstremt godt å komme hjem, og faktisk ha litt fri hjemme også. Ferie fra ferien.
Jeg fylte også 25 år i går (lørdag) og storkoste meg, selv om været ikke var det beste. Daniel dullet litt med meg, og vi var på slektstreff der det ble mange bursdagsklemmer. Alt i alt storfornøyd med dagen.
Jeg har også fått presset inn en treningsøkt, før jeg nå er blitt litt uggen i formen. Det passet jo bra rett før man skal på jobb.. Krysser fingrene for at det ikke forverrer seg til i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg