Travel, men stille uke

Det er freeedag!

Enda en arbeidsuke går mot slutten. Det har vært stille denne uken, og jeg har hatt mye fritid til å gjøre det jeg har hatt lyst til. Jeg har brukt tiden til å tjene mange husmorspoeng, og fikset rundt i hele huset.

På mandag er det som vanlig ukens handelen; mat, husholdnignsting og alt man trenger i hverdagen havnet i posene jeg tok med hjem. Jeg og Oda spiste dessuten litt lunsj sammen før jeg dro hjem, og det er godt å ha noen andre enn menn å snakke med. Jeg har i tillegg fått ryddet litt på boden, og på soverommet (selv om det ble like fort rotete igjen).

Den første utfordringen møtte meg tirsdag morgen på flyplassen; en 80 kg pakke. Hvordan skulle en liten kvinne på 50 kg få en 80 kg pakke inn i bilen? Joo, nu skal du lese.. Jeg prøvde meg litt frem selv først, men akkurat denne dagen hadde jeg fryktelig vondt i ryggen, og da en av Securitas kvinnene gikk forbi, måtte jeg bare be henne om hjelp. Vi fikk den inn ved hjelp av rå kvinnelig muskelkraft og slepekroken på bilen, halleluja!
Jeg brukte også tirsdagen til å shine HELE huset. Støvet fra hyller forsvant, gulvet fikk en omgang med vann og moppen og badet fikk en skikkelig gjennomgang med vaskemidlene. I tillegg fikk fuglene ny mat, nytt vann og ny bunn, samt fikk jeg bakt litt muffins! Om ikke det gir husmorspoeng, så vet ikke jeg..
Jeg og Daniel fikk også rettet på platten i inngangspartiet den kvelden, for han skulle nemlig reise fra meg dagen etter.

Onsdag kom, og Daniel pakket bagen. Han parkerte bilen, ryddet etter seg og vi spiste lunsj/middag sammen med mamma før han gikk ombord på flyet. Jeg har de siste to dagene prøvd å gjøre ting som gjør meg glad, prøvd å holde humøret oppe. Jeg merker at det er lenge siden sist han var borte, for de siste to dagene har vært stille. Det er virkelig ikke det samme uten han hjemme. Jeg håper likevel han blir to uker borte, siden jeg ser på hele gutten at han gleder seg til å reise ut når han får turer på sjøen. Jeg trenger som regel bare noen dager på å komme over kneika, så går det bra. Jeg er jo vandt til å ha han rundt meg hver dag, hele tiden, så det er jo rart når han ikke er her. Men heldigvis har jeg Leo og fuglene!♥️

I dag kom også det vi har ventet på en god stund. Nemlig “underlaget” til parkeringsplassen, jeg vet ikke hva det heter, pukk kanskje? Uansett, to lass med pukk (vi kaller det det, hah) ble lempet av midt på parkeringsplassen, og forhåpentligvis skal han komme å fikse det i løpet av kort tid. Det begynner å gå fremover her altså! Det blir spennende å se når det er ferdig, og hvordan det blir. Nå har vi jo faktisk bare bodd her ett år, og det har skjedd ganske mye på dette året. Jeg syns vi er ganske flinke.

Denne helgen har jeg absolutt ingen planer. Det er lenge siden jeg har hatt en helg alene, så vi får se hva jeg finner på! Jeg trenger ikke akkurat å slappe av, det føler jeg at jeg har gjort hele uken, heh! Men nå skal jeg kose meg videre med tekoppen min. Så får dere ha en god helg!

2 kommentarer
    1. Så deilig med ryddig og rent hus! Vi prøvde oss på ukeshandel for første gang denne uken, men har vært på butikken to dager etter mandag, haha. Så vi fikk det ikke helt til. Håper du får en superfin helg<3

      1. Det er ikke bestandig like lett, ikke alt man klarer å tenke på når man skriver handleliste, heh! Det blir bedre etter hvert da, og man sparer masse penger på å kun gå i butikken én gang i uken 🙂
        Takk! Håper du har en fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg