Året 2021

2021.. woooooow!

Hvor skal man starte? For et år det har vært.. Jeg er helt rystet. Jeg så igjennom bilder som er tatt dette året, og da innså jeg hvor mye som faktisk har skjedd. Det som jeg trodde har skjedd over litt lengre tid enn ett år, har faktisk skjedd i år. Det er ubeskrivelig.

Dette året startet med en fortreffelig feiring sammen med mamma og gjengen. Vinteren fortsatte med myyyeeeee snø i februar, utrolige mengder snø. Mange fine turer gjennom hele sesongen, både fisketurer og kjøreturer. Lange, som korte. Det ble en påsketur fra Kunes til Børselv på scooter sammen med mamma og Hjalmar, en lang fin tur. Scooter sesongen i år var også lang, for den første helgen i mai dro vi på telttur på Laksefjordvidda. Teltturen ingen av oss glemmer. Der jeg og Daniel prøvde fredagen å komme oss opp, men været satt en stopper fra å finne mamma og Hjalmar i stormen. Det ble likevel en uforglemmelig tur da vi kom oss opp til de på lørdag. Jeg har beskrevet hele turen nærmere i dette innlegget: En uforglemmelig tur.

Gjennom vinteren sto også hestene på storstallen, som gjorde at jeg fikk mange fine turer i bygda på Sebastiaan, og et nytt vennskap med Silje blomstret opp. Jevnlig begynte vi å holde på med føllet hennes Castelle, som vi har døpt “lillehesten”. Castelle fylte to år dette året, og vi (meg) har allerede begynt å ri henne litt. Det er utrolig gøy å være med på prosessen, og sammen lærer vi utrolig mye.

Våren kom, vi dro frem campingvogna og dro på flere turer rundt omkring. Noen turer alene, og noen turer med mamma og Hjalmar. I nydelige omgivelser. Grillet masse mat på bålet, kost oss i solen, gått flere turer, men også kost oss inne mens regnet hamrer mot taket. Livet på camping er elsk.

Sommerferien nærmet seg, og da var det bare å pakke. Tre uker skulle tilbringes hjemmefra. Alle tre ukene i ferien. Campingvognen ble pakket med både klær, utstyr og mat, før vi la ut på veien og plukket lillebror med oss i Narvik. Vi kjørte Norge på langs, og brukte én uke nedover. Vi stoppet der det passet oss, utforsket det vi ville og hadde det utrolig fint langs veien. Trondheim, Rampestreken, Lindesnes, Kragerø var bare noen av stoppene vi hadde.

Den neste uken av ferien brukte vi hos gjengen i Sandefjord, og fant på mye rart; Gokart, bowling, fine turer, Oslotur, Hvaler og mye annet gøy. Den siste dagen vi tilbringte sørpå, var dagen guttene dro til Rudskogen for å kjøre bil på bane. Sportsbil. Det var gøy det!
Etter en fin uke sørpå, startet vi nordover igjen, med et lite stopp innom Bodø. Hvor vi tilbringte hele dagen, på flymuseum og spiste en meget god middag på Egon. Vi levnet lillebror i Narvik, før jeg og Daniel kjørte siste etappe hjem. De siste dagene av ferien ble brukt til å rydde ut av vognen, og slappe av i nydelig Finnmarksnatur.

Høsten har bydd på mye. Vi solgte XC70en, flydd til Trondheim å hentet ny bil, Volvo V60 Hybrid. Vi har vært i vedskogen med pappa. Jeg har handlet meg helt ny snøscooter; historien om den er veldig artig. Jeg hadde jo egentlig ikke planlagt noe ny snøscooter den nærmeste tiden, men da vi gikk inn på Midt-Finnmark Motor på snøscooterens dag, falt jeg pladask for mitt nye vidunder. Den måtte jeg ha. Jeg sjekket økonomien, forsikring og søkte om lån. Vipps, så var jeg eier av en ny Yamaha.

Julen gikk unna som et svisj, og nå er vi allerede i 2022. Et nytt år står for tur, og jeg er meget spent på hvordan dette året utvikler seg. Jeg har ingen idé om hva fremtiden vil bringe, men en ting er hvert fall sikkert; jeg skal gjøre det beste ut av det jeg har.♥️

Godt nytt år alle sammen! ♥️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg