Året 2017

For et vanvittig år det har vært! Jeg er helt sjokkert, faktisk.

Dette året har jeg fått en fresh ny start på en ny blogg – jeg fikk mye mer motivasjon til å gjøre dette bra! Virkelig bra. Jobbe hardt for at hele bloggen skal se bra ut og skinne. Å jeg føler det har gått veldig bra så langt! Mye har skjedd dette året, og for å ramse opp NOE av det; 

Året begynte i all sin prakt med utrolig mye snø, masse puddersnø! Det er en drøm for hver snøscooterfører. Til tross for det utrolig skiftende været, det gikk fra å snø tonnevis, til å regne i flere dager. Det har virkelig vært litt av et snøår. Jeg har opplevd å stå fast med bil to ganger på grunn av snømengdene, den ene gangen kan leses på min gamle blogg: “Spennende morgen“. En helg i begynnelsen av mars fikk jeg også min livs opplevelse på snøscooter, og jeg fikk lagd min første ordentlige video om akkurat det. Det var helt vanvittig gøy! Jeg håper på flere slike muligheter. Vil du se det? Da kan du klikke HER

Like etter fortsatte mai, med russetid og eksamenstid. Jeg er imponert over hvor bra mai egentlig var, til og med 17.mai storkoste jeg meg! Selv om ikke Daniel var tilstede dette året..
Eksamens presset og hele pakken begynte rett etter russetiden. Til tross for min store frykt, gikk faktisk eksamenene utrolig bra og jeg kunne puste lettet ut og ta sommerferie med GOD samvittighet. Jeg og Daniel reiste tur til Tromsø på kjærlighetstur og rundtur på østsiden av Finnmark samt med en liten tur på hurtigruten også før han reiste ut på jobb før sommerferien. Jeg fikk jobbet hele juni (omtrent) og tok et skikkelig langt farvel med den vesle bygda mii, før vi pakket sakene sammen og ryddet ut av pikerommet. 

Sommeren 2017 skulle et nytt kapittel starte, og livet mitt skulle få en ny vending. Mitt aller første steg ut i verden på egenhånd og noe eget skulle endelig bli dannet. Kristiansand ble mitt nye sted, mitt nye hjem. Leilighet var fikset, og det var på tide å begynne med livet – det virkelige livet. Jeg skulle begynne på et studie jeg virkelig ønsket, og noe jeg faktisk interesserer meg for; journalistikk! Studieplassen var fikset, og første skoledag var jeg et nervevrak uten like – men det gikk egentlig veldig fint! Studiet leverte, og jeg gleder meg til å fortsette å utforske yrket. Kanskje det er min framtidige jobb? 

Høsten raste med stormskritt, og det gikk fra sommer til høst på kun noen uker. Gradestokken gjorde et hopp fra 12 varmegrader hver morgen, til kun 3 grader. Mørket siget inn mer og mer, til det til slutt var mørkt store deler av døgnet. Denne høsten har jeg fulgt med på både bloggerne og Skal Vi Danse, og jeg mener – for en sesong! Å bruke lørdagskvelden fast foran tven med Skal Vi Danse på skjermen, har vekt så mange fantastiske minner fra barndommen.♥ Jeg har derimot aldri opplevd en så lang høst som vi har hatt her nede, men vi har faktisk hatt litt snø her. Det var fantastisk å se, og det skapte julestemning med engang da dette var i november. 
Jeg fikk også besøkt Finnmark en tur før julen, midt på høsten, og det var fantastisk å faktisk reise hjem igjen. Det beste med hele turen, var jo at ingen faktisk visste at vi kom bortsett fra to stykker. Jeg elsker jo å overraske, og det gjorde vi virkelig den turen! Jeg lagde en video til den turen, vil du se den? Da kan du se den HER

Videre utover høsten besøkte vi mange steder, blant annet Stavanger og Fredrikstad/Sarpsborg, men store deler av høsten var vi hjemme i Kristiansand og Sandefjord. I Stavanger var vi en helg, med masse god mat og hotellopphold. Det var ufattelig koselig sammen med min kjære♥ Alle turene rundt omkring har jeg alltid hatt min bedre halvdel ved min side, og det blir ikke det samme uten han!♥

Dette året har jeg også tatt tak i trening, og fått en ny glede ved det. Jeg har lovet meg selv i ett år før dette året; når jeg flytter ned til Sør-Norge, da skal jeg kjøpe medlemskap på et treningssenter og begynne å trene. Det har jeg altså gjort denne høsten! Det er utrolig godt og vondt å trene, men det er så utrolig bra! Jeg har virkelig fått sansen for det. 

Så var det endelig tid for min favoritt tid på året, nemlig julen og desember! Dette året har jeg gledet meg ekstremt mye til jul, for da kunne jeg reise hjem! Hjem til jul♥ Når du for første gang flytter hjemmefra, og så langt unna, så er det ekstremt godt å komme hjem og spesielt i min favoritt setting – julen. Det er ikke lenge til vi nå reiser sørover igjen, men den siste lille tiden her nede skal virkelig nytes! Du merker egentlig ikke hvor godt du egentlig har det hjemme, før du er reist. Dette halvåret har jeg virkelig lært hvor jeg hører hjemme, i Finnmark♥ Men jeg skal nok være “søring” et par år nå først 😉 

Vil du ha et lite tilbakeblikk på gode innlegg dette året? Disse innleggene er jeg mest fornøyd med; 

Piller mot depresjon , Dette elsker og hater jeg ved å være jente , Når jeg var liten… , Videregående ga resultater 

Videoen for 2017 finner du i innlegget nedenfor eller ved å klikke HER








2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg